  • Data: 2010-10-19 18:55:08
    Temat: Re: DG a prywatny samochód
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafał wrote:

    > może mnie skorygujecie
    > 1.Z racji tego że samochód osobowy był nabyty przeze mnie ( nowy z
    > salonu w styczniu 2008) to nie mogę uznać go za 'używany' i obowiązuję
    > mnie standardowy czas amortyzacji tj. 5 lat

    Tak.

    > 2. Wartość samochodu tj wartość środka trwałego będzie wartością
    > faktury brutto ze stycznia 2008 roku. Do tej wartości dodaję odsetki
    > rat zapłacone od dnia nabycia do dnia przekazania samochodu do firmy

    Ale dlaczego sądzisz, że możesz sobie powiększyc wartość samochodu
    o te "stare" odsetki. Gdyby kredyt był uruchomiony w celach działalności, to
    tak.
    Od biedy możesz próbować dodawać te bieżące odseki, ale to też nie byłbym
    pewny.
    Zaraz ktoś obali taki zamysł.
    Ja bym raczej przeczytał przepisy zanim robiłbym takie odpisy

    > . Nie wiem czy mogę doliczyć koszty ubezpieczenia z ostatnich dwóch
    > lat .

    A dlaczego z dwóch lat?
    To bedzie zwykły koszt, ale tylko polisy po wprowadzeniu do ewidencji.
    Wcześniejsze to przepadły.

    > 3. Wartość z faktury nie dzielę zgodnie z warunkami współwłasności z
    > umowy z bankiem ( ja 51% a bank 49%) ale przyjmuję jako 100% , dlatego
    > że współwłasność banku ma tylko charakter zabezpieczenia kredytu

    Ale chyba nie ma wspołwłasności (przecież bank nie spłaca połowy rat,
    prawda? :-) )
    tylko cesja z polisy, albo inne zabezpieczenie.
    Poza tym na umowie zakupu jesteś Ty i Ty możesz amortyzować całość.