  • Data: 2010-10-21 20:15:48
    Temat: Re: DG a prywatny samochód
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Oct 2010, Rafał wrote:

> [...]
    [...]
    > Sugeruję się art. 22g ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    A ja bym sugerował art.23.1.9 :)

    IMVHO to był nakład na "majątek osobisty", nie w celu DG.

    > Zgodnie z nim za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną
    > o koszty związane [...]

    Ale ten koszt (odsetki) nie jest związany ze środkiem jako takim, lecz
    wyłącznie z majątkiem - który w tym przypadku, przed ujęciem w EST,
    ma charakter osobisty a nie gospodarczy.

    > Czyli przed przekazaniem mojego samochodu firmie w rzeczywistości wartość
    > samochodu została powiększona o wspomniane odsetki

    Wartość samochodu nie przyrosła, nijak.
    Wydatek przyrósł, ale akurat podstaw do zaliczenia go w KUP nie widać :)

    pzdr, Gotfryd