  • Data: 2010-10-19 16:33:14
    Temat: Re: DG a prywatny samochód
    Od: "Tomy M." <t...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-15 12:00, Rafał pisze:

    > Czy prowadząc jednoosobową DG mogę na środek trwały wciągnąć mój
    > prywatny samochód osobowy , będący przedmiotem spłaty mojej umowy
    > kredytowej zaciągniętej przeze mnie jeszcze gdy DG nie prowadziłem.
    > Dodam że w dowodzie rejestracyjnym jestem wpisany jako właściciel a w
    > adnotacjach urzędowych jest wpisany bank jako współwłaściciel. Pytam
    > dlatego że teraz nie mogę uwzględnić wysokich rat kredytowych w kosztach
    > firmy , a wciągając go na środek trwały mógłbym go chociaż amortyzować.

    Tak, wprowadzasz go "na przekazanie" ... piszesz oświadczenie
    i dołączasz do dokumentacji firmy. Wartość rynkową auta wyceniasz
    sam na stan obecny (dobrze czymś to udokumentować, odradzam zawyżanie).
    Chyba że zostało zakupione w krótkim czasie przed założeniem DG,
    wtedy możesz dołączyć umowę z kwotą wartości i założyć że jego
    wartość nie spadła.
    Raty za samochód to Twoja prywatna sprawa, amortyzujesz kwotę
    wartości samochodu od czasu jego wprowadzenia do firmy.

    ... ale może niech księgowi z grupy się jeszcze wypowiedzą.

    Tomy M.