  • Data: 2007-04-16 10:43:31
    Temat: Re: DG a podatek od czynności cywilnoprawnych
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szuszu napisał(a):

    > oto jest pytanie, zrobię tak żeby było dobrze :)

    Po co wykazywać w ogóle PCC na umowie???

    PCC nie powinno być częścią ceny bo podatnikiem jest nabywca.
    Można oczywiście ustalić cenę tak żeby nabywca "wyszedł na swoje" po
    zapłaceniu podatku - czyli w praktyce ustalić cenę o te 2% w stu niższą.

    Ale co do zasady od 1 stycznia tego roku podatek PCC sprzedawcy nie
    interesuje, nie jest przez niego finansowany (a jakby miał być to to
    chyba byłaby darowizna??) i ja bym odradzała wpisywać podatek na umowie.

    US opodatkuje wtedy cała kwotę otrzymaną, czyli ten 'podatek' też.
    Też mi biznes...

    Oczywiście jeżeli to co kupujemy jest środkiem trwałym to PCC podwyższa
    jego wartość - nie jest wtedy kosztem bezpośrednio.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813