eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDG, Faktura, USA&USD, PayPal vs skarbówka/różnice kursowe › Re: DG, Faktura, USA&USD, PayPal vs skarbówka/różnice kursowe
    From: Wojtek <c...@z...cos>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG, Faktura, USA&USD, PayPal vs skarbówka/różnice kursowe
    Date: Thu, 20 Oct 2011 09:02:11 +0000 (UTC)

    tomek wystukał, co następuje:

    > Ok, przeczytałem jeszcze raz art. 24c.2/3.3 i wychodzi mi że jeśli
    > dostajesz USD na firmowe konto PayPal (rozumiem że zgłoszone do US i
    > ZUS, a przed 1/1/2010 /lub 2011, nie pamiętam/ także do NBP ;-) ?)
    > to różnice musisz policzyć dla każdego wypływy z tego konta

    No to jedziemy dalej ]:->
    - co to jest 'konto firmowe' w PayPal? Jest konto zwykłe (do płatności),
    jest konto umożliwiające odbieranie pieniędzy i konto korporacyjne -- mam to
    drugie, ale nigdzie tam danych firmy nie podałem (bo jest to konto które mam
    od wieeeków i używam też do celów prywatnych [vide 'miś na ebay'] a jedna
    osoba nie może mieć dwóch kont PP OIMW.
    - w banku mam tylko konta indywidualne (i znowuż, OIMW nie ma wymogu dla DG
    posiadania konta stricte 'firmowego' a także zgłaszania takowego), co więcej
    ostatnio dokoptowałem do tego konto walutowe (hurra bankowość internetowa i
    możliwość tworzenia i znikania kont w kilka minut :D ) przez które będę
    otrzymywał zapłatę (PP stosowane jako rozwiązanie tymczasowe)
    - założenie, otrzymuję wypłatę na konto dewizowe, maszeruję do banku,
    wypłacam walutę i jadę na (prywatne) wakacje za granicę -- wciąż
    przeliczamy? :>

    i teraz naszło mnie coś takiego: cały problem z różnicami kursowymi
    miałwynikać z różnich powstających pomiędzy wystawieniem faktury (danego
    dnia się księguje) a otrzymaniem środków (pewien poślizg), tyle że
    ustawodawca nie przewidział, że ktoś nie będzie miał parcia na nasze
    rodzime, cudowne złocisze. Debilne rozwiązanie -- do kpir leci faktura po
    kursie NBP, po otrzymaniu płatności kolejna pozycja w kpir po kursie nbp --
    finalne saldo w dowolnej walucie jest już 'uprywatnione'

    > - co
    > najwyżej dalej już nie musisz nic robić jeśli wypływ jest na cele
    > prywatne.

    właśnie to jest problem, że całość tych środków idzie na 'cele prywatne'
    (sorry, ale trochę nieciekawy termin, bardziej adekwatne: na cele nie będące
    jakkolwiek związane z DG, bo to że akurat już-teraz-zaraz nie potrzebuję
    kupić misia tylko wolę, o zgrozo narodowa, odłożyć sobie te pieniądze to też
    chyba fiskusowa abstrakcja...:D )

    w.