eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDG, Faktura, USA&USD, PayPal vs skarbówka/różnice kursowe › Re: DG, Faktura, USA&USD, PayPal vs skarbówka/różnice kursowe
  • Data: 2011-10-20 09:14:08
    Temat: Re: DG, Faktura, USA&USD, PayPal vs skarbówka/różnice kursowe
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.10.2011 11:02, Wojtek wrote:
    > tomek wystukał, co następuje:

    > No to jedziemy dalej ]:->

    :)

    > - co to jest 'konto firmowe'

    Abstrahując od tego że (chyba) wg TOS PayPal powinieneś podać pełne dane
    przez 'konto firmowe' rozumiem konto związane z dg. No i 'konto
    prywatne' też może być związane z dg jeśli go do dg używasz. I wtedy
    powinieneś je zgłosić do urzędów.

    > - w banku mam tylko konta indywidualne (i znowuż, OIMW nie ma wymogu dla DG
    > posiadania konta stricte 'firmowego' a także zgłaszania takowego),

    Skoro używasz ich do dg to są związane z dg

    > - założenie, otrzymuję wypłatę na konto dewizowe, maszeruję do banku,
    > wypłacam walutę i jadę na (prywatne) wakacje za granicę -- wciąż
    > przeliczamy? :>

    IMHO tak - powstają różnice kursowe na dzień wypłaty

    > właśnie to jest problem, że całość tych środków idzie na 'cele prywatne'

    J.w. - na konto walutowe przychodzi przelew i liczysz rk. Potem
    wypłacasz - i liczysz rk. Potem za coś płacisz tymi pieniędzmi - i jeśli
    to są zakupy prywatne to już rk nie ma. (Przy czym piszę to "z głowy"
    bez głębszej analizy więc jeśli znajdziesz tu kolejną dziurę to się nie
    zdziwię :))

    Tomek