  • Data: 2007-01-06 16:55:50
    Temat: Re: [DG] 2 pytania poczatkujacego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Jan 2007, Jakub wrote:

    1. daj się namówić na poczytanie archiwum. Leży tu:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=&num=100&as_ugro
    up=*.podatki
    ...tabelka jest pod przyciskiem "zaawansowane szukanie":
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100

    Polecam na początek tak ze 3000 postów.
    Żeby jasność była - sam tak zaczynałem, proszę nie oczekiwać litości!
    :)

    > sprawa wyglada tak:
    > mieszkam w miescie A, tu od urodzenia bylem zameldowany na stale. ostatnio
    > celem zarejestrowania sie w PUP w miescie B, i zalozenia firmy w miescie B
    > tam zameldowalem sie czasowo.

    Widzę problem: co masz na dokumencie potwierdzającym rejestrację DG?
    Bo na mój gust powinno tam być "miejsce zamieszkania".
    Nie wiem ile dają za składanie fałszywych informacji!

    > fizycznie jednak mieszkam nadal w miescie A.
    > firma ma siedzibe w miescie B

    Ludwik XV czy któryś w okolicy powiadał: "panstwo to ja!".
    Dla swojej DG przyjmij podobnie :)
    Osoba fizyczna nie ma "siedziby", jej odpowiednikiem jest miejsce
    zamieszkania prowadzącego DG. Natomiast inna sprawa, że miejsca
    wykonywania, przechowywania dokumentów itp mogą być inne.

    > - gdzie mam skladac comiesieczne deklaracje podatkowe oraz gdzie skladac
    > deklaracje VAT? w miecie zamieszkania - A, czy w miesice gdzie jest siedziba
    > firmy - B?

    A ta "firma" to co jest?
    Być może masz na myśli "przedsiębiorstwo", czyli "zespół składników
    materialnych i niematerialnych..." czy jak to tak w Kodeksie Cywilnym:
    _117.html
    ....idzie. BTW: Kodeks warto poczytać, również dlatego ze jest
    pisany dość strawnym językiem, przejście do czytania VAT "z marszu"
    grozi niestrawnością :]
    Wracając do "firmy": w tymże Kodeksie j.w. (art. 43[1] i dalsze)
    masz czarno na białym: firma to nazwa którą posługuje się wykonawca
    DG. JEGO nazwa, nie nazwa jego przedsiębiorstwa!

    > - rozumiem, ze aby uzywac sprzet ktory posiadam, powiedzmy aparat
    > fotograficzny, musze umiescic go w ewidencji srodkow trwalych.

    IMO w tej chwili nie widać przepisu, który by taki przymus ustanawiał.
    Do 2003r faktycznie pewne wskazania były.
    Natomiast WOLNO go ująć w EST :) i jest z tego pożytek :) taki,
    że amortyzacja idzie w koszt.
    Uprzedzając: z kilku względów należy przemyśleć ujmowanie w ewidencji
    wyposażenia, szczególnie w opisywanym przypadku EST IMO jest jedynym
    słusznym rozwiązaniem.

    > i teraz czy
    > aby to zrobic i pozniej legalnie go uzywac i miec np mozliwosc brania w
    > koszta zakup klisz do niego,

    IMO to *nie* jest warunek :)
    Niemniej rzeczywiście prościej mieć aparat, niż trafifszy na
    wodoodpornego kontrolera tłumaczyć że klisze jednak były "dla
    DG" :)

    > musze posiadac na niego rachunek?

    A to znaczy że nie czytałeś jeszcze ustawy o podatku dochodowym???
    E, no, to coś na łykend:
    http://www.gazetapodatkowa.pl/przepisy.php?s=2&pkt=3
    6&id=28354

    Zacznij od art.22g.8: