    From: "pt" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czyj towar po zakończeniu działalności?
    Date: Sat, 27 May 2006 12:30:40 +0200

    news:e53r8a$dl6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0605250942060.3784@athlon...

    > Próżny Twój wysiłek.
    > Widać, że "pt", "szymbud" nie czyta
    > tego co mu się podsuwa. Nie przeczytał rozporządzenia,
    > podesłanej interpretacji,
    > nie zajrzał do KC. Cud, że złozył remanent likwidacyjny.

    Oj... czyta, czyta....!!!
    I dziękuje za te wskazówki!
    Może(no raczej napewno!) z rozumowaniem gorzej ale cóż.... tak Bozia
    dała!
    Mój ciasny rozum widzi(może znów się myli?) jednak różnicę między stanem
    w podesłanych przez "Docenta" (dzięki!) interpretacjach a swoim przypadkiem.
    Tam działalność obydwu małżonków u mnie jednego. Tam jest kontynuowana tylko
    uległa przekształceniu u mnie ją zakończyłem a dopiero po 3 dniach otworzyła
    ją małżonka.

    > On tylko pójdzie do US i zapyta, a tam panienka z okienka
    > powie inaczej i znowu lament.

    Pytałem nie tylko panienki z okienka bo w wielu pokojach łącznie z
    kierowniczką referatu podatku dochodowego! W całym US już od tego huczy i
    wszyscy znają mój problem! Wystąpienie o opinie/interpretacje uznałem za
    niepotrzebne bo i tak to ten US będzie ją wydawał(myślałem, że takie opinie
    są wydawane bardziej centralnie!) więc nie będzie się różnić od tego co
    słyszałem.

    > Pewnie za jakiś tydzień objawi się kolejny post
    > z prośbą o rozwiązanie tego problemu

    Nie mogę pozwolić sobie aż tyle czekać(naprawdę - bez żadnych
    złośliwości!!!) więc piszę dziś.
    Fragment odpowiedzi doradcy: "[...] Aby sprzedać prywatny towar w imieniu
    firmy należy go wprowadzić na
    stan firmy. Mozna to zrealizować na dwa sposoby: aport lub kupno na umowę
    cywilną.
    Drugie rozwiązanie to zakup towaru na umowę cywilną. W przypadku kiedy
    żona chciałby wprowadzić całość towaru jednorazowo musiałby zapłacić
    2% podatku. Nieopodatkowane są umowy cywilne dotyczące sporzedaży na
    sumę mniejszą niż 1000zł. Ewentualnie można spróbować wprowadzić
    go jednokrotnie rozbijając na szereg umów o wartości poniżej 1000zł [...]"

    Gotfryd pisze: " [...] IMO kombinujesz... (wiem, wiem, pod naciskiem US -
    ale co z tego,
    jak "pod naciskiem" zrobisz coś źle a przypadkiem UKS zrobi
    kontrolę to co powiesz? że "mi powiedzieli"?)[]"

    To co po prostu na małżonki miejscu byście zrobili?

    Pozdrawiam
    TP