eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy to (opis w treści) dalej można nazywać "fakturą VAT"? › Re: Czy to (opis w treści) dalej można nazywać "fakturą VAT"?
  • Data: 2004-04-24 16:32:22
    Temat: Re: Czy to (opis w treści) dalej można nazywać "fakturą VAT"?
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > A wg której ustawy - starej czy nowej?
    > Ani do jednej ani do drugiej nie pasuje
    > wybrany sposób :-)

    W/g nowej. No bo tak: Jeżeli miejscem wykonania usługi jest kraj, w którym
    kontrahent zagraniczny prowadzi działalność gospodarczą (co wynika z analizy
    27 i 28 art. Ustawy o VAT) to gdzie ten VAT rozliczać, albo raczej gdzie
    powinien być rozliczany? Wydaje mi się, że nie w Polsce. Tak zresztą też
    wyszło przy rozmowie z osobą z US.

    No i teraz dalej. Jeżeli VAT ma być rozliczany zagranicą, to znaczy, że ja go
    na fakturze nie powinienem uwzględniać. Ale (to już zdanie tej osoby z US)
    ponieważ usługa, którą wykonuję nie jest na liście usług zwolnionych z VATu,
    dlatego też nie mogę pola VAT wogóle nie uwzględnić. Zasugerowano mi abym
    wpisał VAT-0%. I w takiej sytuacji kontrahent doliczy sobie VAT w/g stawki
    obowiązującej w jego kraju. W sumie dalsze jego postępowanie z rozliczeniem
    VATu mnie nie interesuje.

    Czy to jest bardzo złe rozwiązanie? Jeżeli tak, to ja już nic nie rozumiem. To
    jak to zrobić inaczej?

    W każdym razie moje pytanie wynikało z opisanej powyżej sytuacji: czy to jest
    faktura VAT czy inna?

    Bardzo prosiłbym o podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    MaciejK