eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy to (opis w treści) dalej można nazywać "fakturą VAT"? › Re: Czy to (opis w treści) dalej można nazywać "fakturą VAT"?
  • Data: 2004-04-24 20:02:35
    Temat: Re: Czy to (opis w treści) dalej można nazywać "fakturą VAT"?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4783.00000519.408a9696@newsgate.onet.pl...

    > W/g nowej.
    > Jeżeli VAT ma być rozliczany zagranicą, to znaczy, że ja go
    > na fakturze nie powinienem uwzględniać.

    Zgoda.

    Ale (to już zdanie tej osoby z US)
    > ponieważ usługa, którą wykonuję nie jest na liście usług zwolnionych z
    VATu,
    > dlatego też nie mogę pola VAT wogóle nie uwzględnić. Zasugerowano mi abym
    > wpisał VAT-0%.

    Skoro masz nie uwzględniać, to dlaczego 0%?
    0% to wbrew pozorom sprzedaż opodatkowana
    i zastosowanie takiej stawki wymaga spełnienia
    pewnych warunków,
    a ta usługa wogóle nie podlega pod VAT

    I w takiej sytuacji kontrahent doliczy sobie VAT w/g stawki
    > obowiązującej w jego kraju. W sumie dalsze jego postępowanie z
    rozliczeniem
    > VATu mnie nie interesuje.

    Prawdopodobnie minister określi w rozporządzeniu
    co ma być na takiej fakturze (to, ze faktura wynika z art 106.2)
    Podobno trzeba będzie napisać jakieś odwołanie do VI dyrektywy,
    i VATem ma się martwić nabywca, o ile obie strony są "onumerowane"

    > W każdym razie moje pytanie wynikało z opisanej powyżej sytuacji: czy to
    jest
    > faktura VAT czy inna?

    Gdyby nie art 106.2 wystawiłbym w tej sytuacji rachunek.
    Prasa pisała, że rozporządzenie tuż, tuż i ma być na 1.05.
    Pożyjemy zobaczymy.