  • Data: 2003-08-06 21:20:27
    Temat: Re: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgrm5l$jf2$4@atlantis.news.tpi.pl...

    > korzystam z jednego konta bo tak mi jest wygodnie i taniej. Jak dotychczas
    > nikt tego nie kwestionowal. Ale zeby nie bylo tak calkiem fajnie to w
    > identycznej sytuacji kumpeli ktora osobiscie namowilem na DG, US z
    > sasiedniego miasta kazal zalozyc osobne konto. Pomimo ze bylo to kilka
    lat
    > temu i nie zrobila tego ( znow za moja namowa ) kolejne kontrole jakos to
    > przepuszczaly. Kazdy urzedas interpretuje przepisy tak jak mu sie podoba.

    AFAIR to przepisy "skarbowe" nie zabraniaja uzywania jednego konta
    (osobistego, ROR czy jak go tam banki nazywaja).
    Natomiast prawo bankowe zawiera przepis zabraniajacy uzywania "konta
    oszczednosciowego" (cytat z pamieci) do przeprowadzania transakcji
    zwiazanych z DG. Co za tym idzie banki przenosza te zapisy do swoich
    regulaminow.
    A intepretacji tego co to jest "konto oszczednosciowe" (czy to to samo co
    ROR ?), a takze "transakcji zwiazanych z DG" jest tyle chyba ile banków.
    Podejrzewam, ze geneza tego przepisu wywodzi sie z czasow, gdy
    oprocentowanie pomiedzy "kontem prywatny" a "kontem DG" była dosc znaczna.
    Obecnie ten przepis robi sie raczej nieżyciowy. Głowny problem stanowi tylko
    "podatek belkowy".

    Karol