  • Data: 2004-12-21 23:11:22
    Temat: Re: Czy mozna w koszta...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Dec 2004, MooSHEL wrote:
    [...]
    >+ > *Uznać* za ST można *wszystko* co jest "własnością lub współwłasnością
    >+ > podatnka" (i spełnia wymogi "materialności" oraz 1-rocznego używania
    >+ > itp. jak wymieniono w ustawie :)).
    >+
    >+ Sprzeciw. (sorry, ale bardzo mi się to spodobało).

    Ależ nie patentowałem... ;) - polecam się :)

    >+ "Art. 22. 1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    >+ wszelkie koszty poniesione W CELU osiągnięcia przychodów".

    Zgoda.

    >+ Jest to zasada generalna i dotyczy WSZYSTKICH kosztów.

    Zgoda. Pomijam sprawę iż "przepis szczegółowy uchyla przepis ogólny"
    bo nie trzeba po nią sięgać :)

    >+ Amortyzacja jest kosztem.

    Zgoda.
    Ale NIE JEST kosztem NABYCIE środka trwałego ! - i o to poszło
    (że *zakup* nie musi być dokonany "w celu..." :)), mało - ty o tym
    wiesz i podpuszczasz ;>

    >+ Zresztą jest to JESZCZE RAZ potwierdzone poniżej, gdzie ustawodawca
    >+ stwierdza, że nie podlegaja amortyzacji ŚT niezwiązane z działalnością
    >+ gospodarczą.

    No i *słusznie*.
    Jak kupisz sobie pralkę żeby w domu coś prać :) to mimo że pralka
    jest *twoja* i mimo że pralka *jest* ST - nie możesz amortyzacji
    pisać w koszt !
    Oczywiscie że oczywiste i oczywiście że nie zastrzegłem :]
    Na moje szczęście w cytacie zostało wyraźnie TYLKO odwołanie
    do faktu że owa pralka JEST *ST* :) A kwestia czy można ją
    amortyzować to inna sprawa ;)

    >+ "Art. 22a. 1. Amortyzacji podlegają (...) [środki trwałe] !!!!wykorzystywane
    >+ przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością
    >+ gospodarczą !!!"
    >+
    >+ Co wcale nie oznacza, że ZED nie może wciągnąć tego do EST, ale O ILE jest
    >+ to związane z prowadzoną przez niego działalnością.

    Ależ prawda :)
    Znaczy: za bardzo zaakcentowałem tym razem w drugą stronę :)
    Uff....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)