  • Data: 2011-07-09 15:06:43
    Temat: Re: Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pendrive" <P...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:iv9pr4$o2d$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z najnizsza
    > pensja, czy prawo tego zabrania?

    Jesli ta firma to spolka z o.o. to jak najbardziej mozna.

    > Chodzi mi naturalnie o to by płacić normalny zus a nie bezwzgledu na
    > zarobek tak jakbym zarobił ponad 3 tys. bo to jest zwykłe gnojenie ludzi

    Jakie ponad 3 tys?
    Spoleczne - a to jest najbardziej "dotkliwe" - placi sie od 2 tys. z
    groszami: 2015,40 bodajze, co nie jest kolosalna roznica w zestawieniu z
    1386. Jest mniej, ale nie sa to skale kosmiczne. W zdrowotnym jest roznica -
    bo w dzialalnosci podstawa to *prawie* 3 tys, a z najnizszego etatu 1100 z
    groszami.

    >etatu po to by nie placic zusu z tytulu prowadzonej DG (poza zdrowotnym
    >ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to
    >jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

    Skoro podwojne zdrowotne to nie problem, to raczej o 600 pare zlotych
    roznicy podstaw wymiaru nie ma co kopii kruszyc - tym bardziej, ze obsluga
    spolki z o.o. znacznei wiecej kosztuje :)

    Pozdrawiam
    SDD