eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy można przekazać z majątku prywatnego? - ciąg dalszy › Re: Czy można przekazać z majątku prywatnego? - ciąg dalszy
  • Data: 2006-12-19 11:57:53
    Temat: Re: Czy można przekazać z majątku prywatnego? - ciąg dalszy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dla kogo? Faktura dla kogo znaczy :)
    > Przecież kupienie towaru w celu dalszej odsprzedaży samo w sobie
    > byłoby prowadzeniem DG.

    Faktura była od razu dla zaprzyjaźnionej firmy, tak więc nie ma tu mowy
    o kupowaniu dla dalszej odsprzedaży.

    > Nie widzę, ale widzę problem z zaliczeniem go do KUP.

    Oops!

    > Znaczy wpisać do ewidencji można, ale na jakiej podstawie ma być uznane
    > za koszt? Dla ŚT jest zapis, że podstawą amortyzacji jest "używanie w celu
    > DG", ale dla WNiP takiego zapisu nie ma.
    > W błędnym przekonaniu iż SToWNiP dotyczą wspólne przepisy o amortyzacji
    > dałem się kiedyś zaskoczyć takim wnioskiem :) a jest prawdziwy.
    > Przy takim układzie mamy dwie sprawy:
    > 1. sam przyznajesz że kupiłeś w innym celu (nie jest spełniony warunek
    > KUP, inna rzecz że zapis "celu" nie jest jasny)

    No niby tak to można interpretować.

    > 2. nawet jakby zakup był "w celu DG" przed rozpoczęciem DG, nie ma
    > jasnosci czy tak można (znaczy czy można stawiać halę fabryczną
    > i twierdzić że DG się nie prowadzi, bo jeszcze nic sie nie sprzedaje).

    Czy rzeczywiście zdarzają się takie interpretacje?

    Przecież w takim razie można również stwierdzić, że nie wolno kupić
    większego domu z myślą, że będzie się w jego części będzie prowadziło DG
    bo już samo kupno oznacza rozpoczęcie DG.

    To chyba byłaby jakaś paranoja ...

    ----

    OK. Co sugerujecie zrobić w tym konkretnym przypadku, żeby jednak ten
    software wpuścić w koszty.

    Piotrek