  • Data: 2002-03-10 20:42:53
    Temat: Re: Czy można odliczyć studia podyplomowe?
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Magdip wrote:
    > ulgi są dwie i jest problem, czy studia podyplomowe to odpłatne
    > dokształcanie w szkołach wyższych, czy dokształcanie podatnika.
    > IMHO jest tak, że de facto studia podyplomowe to worek, w których siedzą
    > dwa rodzaje studiów:
    >
    > - STUDIUM PODYPLOMOWE, kończące się dyplomem ukończenia bla, bla - tu ulga
    > na dokształcanie
    >
    > - STUDIA PODYPLOMOWE, które kończą się otrzymaniem dyplomu magistra (już
    > drugiego, bo przecież warunkiem przyjęcia jest pierwszy dyplom) i te moim
    > zdaniem uprawniają do skorzystania z ulgi na odpłatne kształcenie w
> [...]

    Ja się zgadzam z tą interpretacją.

    Miałam na ten temat scysję z US w zeszłym roku, i wynik jest 1:0 dla US.
    Musiałam zmniejszyć odliczenie do wysokości limitu ulgi na dokształcanie.

    Ok, to było w moim przypadku stracone 20zł, ale zawsze szkoda.
    Takie studia podyplomowe, co to dostaje się potem dyplom ukończenia i nic
    więcej, to nie są studia w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym, a
    tylko takie można odliczyć w ramach większego limitu, wszystko inne jest
    dokształcaniem. :-((

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk