  • Data: 2002-12-19 13:40:34
    Temat: Re: Czy "moja" ksiegowa ma paranoje?
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgadzam się w stu procentach. Paranoja większa od mojej :-) A myslałam
    > ze to nie mozliwe...

    Niestetety, najwyrazniej mam talent do znajdowania "specyficznych"
    ksiegowych.

    A to ultra-niedouczonych ("nigdy nie slyszalam, aby VAT niepodlegajacy
    odliczeniu mogl byc wpisany do KPiR jako koszt"), albo paranoicznych,
    albo zbyt wyluzowanych ("niech pan sie tak nie przejmuje, takich malych firm
    jak pana to nikt nie kontroluje), albo związanych z duzymi firmami i nie
    majacych
    bladego pojęcia o specyfice 1-os DG (jedna taka powiedziala mi, ze jeszcze
    sie
    musi upewnic, czy na pewno nie musze robic planu kont, a inna, ze sie dowie
    czy mnie obowiązuje CIT).

    Znalazlem tez jadną kompetentną, znajomą. Powiedziała, że ode mnie nie
    mogłaby
    brac pieniedzy, a za darmo pracowac to jej sie nie chce i nie ma czasu.

    Ewidentnie wiec jestem skazany na bycie własną ksiegową,
    i pewnie tak już pozostanie.

    Przeczytałem juz wszystkie ustawy dotyczace DG. Niewiele z tego wynika,
    bo sa dla mnie w 75% niezrozumiale, a newet jeslic cos rozumiem, to pewnie
    i tak interpretuje to inaczej niz urzad skarbowy. Zacząłem wiec czytać
    poradniki.
    Nie wiem czemu, ale autorzy piszą je miejscami językiem trudniejszym niż
    pisane
    są ustawy. Chcą się chyba popisać jacy to mądrzy są. Poza tym - brak
    interaktywnosci
    ksiażkowego poradnika mnei dobija. Pokazdy,
    rozdziale mam 150 pytan do autora, a nie moge ich zadac.

    Pozdrawiam,

    latet