  • Data: 2002-03-01 23:44:15
    Temat: Re: Czy bezrobotny moze odliczyc wydatki na studia ?
    Od: "Magdip" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    news:Pine.LNX.4.21.0203012349480.27801-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > On Fri, 1 Mar 2002, AG wrote:
    > [...]
    > [...]
    >
    > W kwestii formalnej: a te oszczędności to skąd się wzięły ??
    > Darowizna od rodziców ? - nie ma mowy, bo "posłanie do szkoły"
    > (w zakresie możliwości rodziców) jest obowiązkiem alimentacyjnym,
    > AFAIK.
    >
    > IMHO "Magdip" dobrze pisze - przynajmniej "niedawno" można
    > było odliczyć "coś za studia dziecka na utrzymaniu" (ale
    > głowy nie dam, szkoda mi jej ;))

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    no właśnie też się zdziwiłam propozycji Anusi, bo co Urząd obchodzi, że
    brakło Ci zaliczek na podatek żeby móc skorzystać z wszystkich odliczeń.
    Zdaje sie ze wyjątkiem była tu dawna duża ulga budowlana, gdzie coś tam
    można było odpisywać w kolejnych latach (ale z kolei ja tutaj głowy nie dam
    ;-))
    IMHO jeszcze można odliczyć studia "dziecka" (ładne mi dziecko, 20 lat ;-)),
    jeżeli jest na utrzymaniu podatnika i nie osiąga dochodów z wyjątkiem
    zwolnionych od opodatkowania (i dalej coś tam, trzeba dokładnie w ustawie
    sprawdzić).

    Magdip