eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy bede musial zglosic dochod ze zwrotu podatku z UK? › Re: Czy bede musial zglosic dochod ze zwrotu podatku z UK?
  • Data: 2008-11-16 18:15:40
    Temat: Re: Czy bede musial zglosic dochod ze zwrotu podatku z UK?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Alan wrote:

    > Wtedy rozliczalem sie na bazie tego co zarobilem i tego co mi odcieto
    > z pensji bo tak wskazuja payslipy oraz koncowe P45.

    czyli w pit36 wpisałeś potrącone zaliczki, a nie należny podatek bo ten
    jak piszesz wynosił zero, tylko, że zrobiłeś to nie od razu ale dopiero
    teraz.

    > No wlasnie w postaci korekty to chyba nie bo za duzo czasu minelo i
    > jest to fizycznie w koncu dochod w bierzacym roku podatkowym.
    > Juz w tamtym czasie pytalem sie o to w US ale nikt tam nic nie
    > wiedzial konkretnie ale raczej stawiano na dochod.

    w US raczej nigdy nic nie widzą, dopóki szefowie im nie powiedzą jakiej
    linii ataku mają sie trzymac.

    > Jedno jest pewne ze jesli deklarowac to na pewno jako dochod uzyskany
    > za granica a nie krajowy pomimo tego ze pieniadze przelewane sa
    > bezposrednio na polskie konto a sama procedure zwrotu przeprowadza
    > polka firma - prawda?

    tak, zagraniczny. to na pewno. firmy pośredniczące są tu przeźroczyste.
    i niestety prowizja dla nich nie jest twoim kosztem.

    > W gwoli scislosci czy nasz "kochany" rzad ostatecznie uregulowal
    > kwestie podwojnego opodatkowania i przeprowadzil abolicje podatkowa?
    > Czy nadal istnieje obowiazek placenia podatku w kraju badz samej
    > deklaracji o uzyskaniu dochodu?

    zawsze była uregulowana i jest nadal, z tym, że są dwa uregulowania
    mniej korzystne i bardziej korzystne. UK należała do tych mniej
    korzystnych, zmieniło się ostatnio na bardziej korzystne.
    Po za tym nic sie nie zmieniło bo niby na co miało się zmienić.

    Z jednym wyjątkiem. Jeszcze dostaniesz swój podatek z powrotem.
    http://www.abolicja.info/