eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy bede musial zglosic dochod ze zwrotu podatku z UK? › Re: Czy bede musial zglosic dochod ze zwrotu podatku z UK?
  • Data: 2008-11-16 17:44:25
    Temat: Re: Czy bede musial zglosic dochod ze zwrotu podatku z UK?
    Od: Alan <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Lis, 16:38, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A jaki podatek zapłacony za granicą wykazałeś w pit36?

    > czy rozliczałeś się z podatku w Anglii i tam na rozliczeniu wyszło ci np
    > zero a zwrot jest konsekwencją tego rozliczenia i w pit36 masz też zero

    Zarobilem tyle ze mieszcze sie w sumie ktora jest calkowicie wolna od
    opodatkowania w Anglii.
    O taki zwrot mozna sie upominac przez 5 lat dlatego robie to dopiero
    teraz.

    > czy też ten zwrot nie wynika z wczesniejszego rozliczenia i na pit-36
    > wykazałeś wyższy podatek a teraz masz jego zwrot.

    Wtedy rozliczalem sie na bazie tego co zarobilem i tego co mi odcieto
    z pensji bo tak wskazuja payslipy oraz koncowe P45.

    > w pierwszym przypadku nie płacisz bo ten zwrot był już uwzględniony w
    > fakcie, że wykazałeś podatek zapłcony  mniejszy i ten zwrot był już
    > uwzględniony
    > w drugim jest do zapłacenia

    Aha. No to malo korzystne dla mnie.

    > z tym, że znajdż teraz fachowca, który ci powie jak to należy rozliczyć,
    > czy w postaci dochodu, czy w postaci korekty wykazując mniejszy podatek
    > zapłacony.

    No wlasnie w postaci korekty to chyba nie bo za duzo czasu minelo i
    jest to fizycznie w koncu dochod w bierzacym roku podatkowym.
    Juz w tamtym czasie pytalem sie o to w US ale nikt tam nic nie
    wiedzial konkretnie ale raczej stawiano na dochod.

    Jedno jest pewne ze jesli deklarowac to na pewno jako dochod uzyskany
    za granica a nie krajowy pomimo tego ze pieniadze przelewane sa
    bezposrednio na polskie konto a sama procedure zwrotu przeprowadza
    polka firma - prawda?

    > nigdy nie musialem tego robic, bo rozliczałem się zawsze na podstawie
    > rozliczenia za granicą i faktycznie należnego podatku, wiec zwrot sam w
    > sobie juz byl uwzględniony.

    Rozumie.

    W gwoli scislosci czy nasz "kochany" rzad ostatecznie uregulowal
    kwestie podwojnego opodatkowania i przeprowadzil abolicje podatkowa?
    Czy nadal istnieje obowiazek placenia podatku w kraju badz samej
    deklaracji o uzyskaniu dochodu?