    From: "Lucyna" <l...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Części komputerowe a DG
    Date: Fri, 27 Feb 2004 20:26:43 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@pk55.warszawa.sdi.tpnet.pl

    > Jak ewidentnie nie "podwyższa funkcjonalności" to IMHO
    > jest to remont :) Oczywiście jeśli "stare" się zepsuło :)

    No własnie.... jak mam udowadniac, że jakaś tam część się zepsuła?
    Mam sporządzać jakiś protokół złomowania np. myszki,
    jesli zechce wymienić mysz w zestawie komputerowym?
    Pytam powaznie.

    > W jednym z postów wyłożyłem własną interpretację: EW
    > rzeczywiście do niczego. Podstawą jest wątpliwość
    > co do prawa zaliczenia w koszt wyposażenia NIE "nabytego
    > w celu DG". Dla ST taki zapis jest i IMHO lepiej
    > z niego skorzystać: wpisać do EST i amortyzować jednorazowo.

    No dobrze. Wiem, że Gotfryd raczej wie co pisze :-)
    Skorzystam z tej rady.

    Wciągnę ten komp do EŚT, tak jak samochód.
    Ustalę rozsądną wartość na grudzień roku poprzedniego,
    powiedzmy, że będzie to ok. 2000 (wszak nie musi być >3500),
    i zamortyzuję 1-razowo, w miesiącu oczywiście następnym.

    Moze to i lepiej, że bedzie w EŚT - w razie zamykania DG.
    Jak sprzedać (zamortyzowany) ŚT to też wiem, znam te magiczne wzory.

    Do tego momentu wszystko OK?

    Ale co dalej....
    Jak księgować poszczególne części zakupione do takiego zestawu
    komputerowego, takiego, który jest w EŚT?

    Rozumiem, że trzeba tu rozróżnić remont od ulepszenia.
    Remont (=modernizacja) to wymiana starego dysku na nowy.
    Ulepszenie, to zakup kolejnego dysku do kolekcji.

    A sprzedaż pózniej jakiejś części stanowiącej czesc ŚT?
    Pachnie mi to brzydko komplikacjami z VAT-em
    (w przypadku czesci kupionych juz na firmę).

    Echhh..... znów ciemny gąszcz przed oczami....

    > Bez znaczenia.
    > Istotny jest inny drobiazg: ST musi być "kompletne i sprawne"
    > w momencie wciągania w koszt ! Jak wciągniesz w koszt
    > "srzynkę z monitorem" ale bez klawiatury i US to namierzy
    > to może "wyrazić wątpliwości" :)

    Ok, wciągnę "Zestaw komputerowy: ....... i tu opisze kazdy element",
    z podaniem cen - takich, aby sie ich nikt nie przyczepił, z lekkim
    zaniżeniem.

    Albo znów się załamię i wróce do wersji ryzykowniejszej,
    ale łatwiejszej - a la Radek :-)

    Ale wzmocnilisnie mnie na tyle, że na pewno już nie wymieknę
    całkiem i nie kupie tych częsci czysto prywatnie :-)

    Dzieki,

    Lou.