    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co z tym zrobić ? - lewa faktura
    Date: Tue, 5 Jun 2007 08:47:44 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706042135540.3144@athlon64...

    > wKF: zamienić "aparat skarbowy" na "Urząd Gminy/Urząd Miasta".

    Jednak nie. parat skarbowy ma (przynajmniej oficjalnie) zintegrowany system
    dzialajacy w WAN'ie (choc fakt., niektore US'u mialy jeszcze 2 lata temu 256
    kbps do IS'ow). System referencyjny, aktualizowany raz na dobe,
    udostepniajacy te dane to tydzien roboty. Tylko trzeba by sie bylo do tego
    zabrac z glowa...

    Wladowanie w impreze administracji samorzadowej wymusilo by powstanie
    koszmarka, ktorego nikt nie lubi, i ktory mialby spore szanse na wpadki jak
    np. przy dowodach osobistych (wykupienie transmisji danych u operatora o
    najmniejszym wowczas zasiegu...).

    > Aczkolwiek uważam, że absurdem jest niepodawanie i niepoświadczanie przez
    > US *tych danych które są jawne* (powołanie na tajemnicę skarbową!), to
    > właśnie tak to wygląda: ani US ani ZUS nie poda Ci informacji, które każdy
    > może uzyskać, ale w urzędzie miasta/gminy.

    O VAT'ostwie podmiotu tez?

    No i ta tajemnica skarbowa. W przypadku EU-NIP obowiazuje jakby /mniej/...

    > Secundo: zdaje się, że wykonalne jest sprawdzenie (wpisu do JAWNEGO
    > rejestru DG) telefonicznie.

    I to akurat nie jest dobre rozwiazanie - kilka glupawych akcji urzednikow
    opisanych przez media i faktycznie bedzie sie sprawdzac przedawce jednego
    tuszu do drukarki. Skonczy sie nowym formularzem, ktory bedzie trzeba
    wypelnic, zlozyc, pewnie oplacic i czekac miesiac na odpowiedz :/

    > O ile słuszne było że jest nieprawidłowe jest zostawienie sprawy
    > w postaci "każdy sobie rzepkę skrobie" i poszczególne "pomysły"
    > są *niekompatybilne*, to oczywiste jest że należało opracować
    > JAWNY I PROSTY standard formatów danych wejścia i wyjścia.
    > Powstanie kilku *małych* (i odrębnych) systemów byłoby oczywiście
    > tańsze :> - ale nie, teza o pozornej tańszości systemu centralnego
    > (patrz Płacznik jako dowód rzeczowy :>) jak zwykle wygrywa :]

    Placznik to pryszcz. Jak dziala, tak dziala, ale dziala i to elektronicznie.
    Wiekszym jajem jest POLTAX - jakby policzyc rzeczywiste koszty, kosztowal,
    kosztuje i bedzie kosztowal wiecej a nie potrafi (przynajmniej 2 lata temu
    nie potrafil, a nie sadze, zeby sie cos zmienilo) wielu oczywistych rzeczy.

    Zreszta o tym moglbym napisac ksiazke... Uczestniczylem w kilku projektach
    dla administracji. Trzy nawet sa /moje/.

    > Po co Ci "oryginał wpisu", skoro dowolna forma potwierdzenia wpisu
    > w EDG załatwia formalność, możesz wyjaśnić?

    VAT, VAT, VAT...

    sz.