    From: "dmowskir" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co gdy ZGINEŁY mi dokumenty?
    Date: Mon, 13 May 2002 08:00:33 +0200

    Dzięki za zainetesowanie moim problemem.
    W zezwoleniu na prowadzenie dz.gosp. mniałem wpisanych chyba z dziesięć
    dziedzin (tak jak to było modne na początku lat 90) i dla tego próbowałem w
    różnych dziedzinach (troche handlu z jednym większym zakładem prod. który mi
    jeszcze pozostały do współpracy po 'leprzych czasach'; inne niespłaciły mi
    należności i stąd moje trudności finans.), trochę usług teleradiomech.
    (jakieś alarmy czy monitorowanie pomieszczeń), i trochę więcej pośrednictwa
    w usługach poligraficznych (z własnymi składami graficznymi). Czyli
    działanie w czym się tylko dało żeby utrzymać sześcioosobową rodzinę.
    Co prawda książkę mam (bo została mi z innymi głównymi dokumentami na
    podstawie których księgowa wypełniała dekl. roczną) ale jest ona wypełniana
    na podstawie wydruków zestawień miesięcznych z jej komputera. Więc K.P.i R.
    mam z samymi kwotami, zestawienia mięsięczne z danymi kontarchentów
    wtryniłem gdzieś z teczką z faktórami (niby tylko z miesiącami od VIII -
    XII), a przy rozmowie z księgową okazało się że wszystkie wydrukowane dane
    wykasowała razem z innymi, którzy zakończyli już swoje dz. gosp. Zatem
    odtworzenie tych faktór będzie możliwe tylko w wypadku tych kontrachętów
    których jeszcze pamiętam (może ok. 1/2).
    Trochę dużo tych wywodów, ale dla mnie licza się teraz każde sugestie i
    rady, a o takie łatwiej znając wiecej szczegułów.

    Pozdrawiam, Robert D.

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:abm4i1$dbj$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > Ciężka sprawa :-(
    > Moim zdaniem to nic nie da fakt że US nie oddał dokumentów. Mogłbyś pisać
    > skargę do naczelnika i pewnie gdzieś by te dokumenty wygrzebali ale nic to
    > nie zmienia w przypadku zgubienia.
    > Brak dokumentów to ewidentna wina podatnika. Do protokołu z postępowania
    > kontrolnego masz prawo złożyć pisemne wyjaśnienie. Wobec braku dokumentów
    US
    > może oszacować wartośc przychodów i kosztów na podstawie średnich cen
    > obowiązujących w tym rejonie (nie wiem jaką działalność prowadziłeś).
    Jeżeli