  • Data: 2011-01-20 17:19:59
    Temat: Re: Brak kasy fiskalnej a sprzedaż laptopa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Jan 2011, mvoicem wrote:

    > To racja.

    IMVHO przesada.
    Nie wiem jak wyglądają szczegóły klasyfikacji na cele VAT, ale
    AFAIR np. dla celów celnych są określone minima, które musi
    spełniać sprzęt aby został "zaliczony" do danej kategorii,
    dla "sprzętu nagrywającego obraz" AFAIR była to minimalna
    rozdzielczość i minimalny czas nagrania.
    I to pod warunkiem (jeśli nie jest to podstawowa funkcjonalność
    takiego sprzętu!) że właśnie tak określono: cechę sprzętu,
    a nie jego podstawową funkcjonalność.

    A jeśli takich wartości nie ma, zaś w ustawie nia napisano
    "sprzęt zdolny do wykonywania zdjęcia" lecz "aparat foto",
    to do "zaliczenia" powinny mieć zastosowanie te same zasady
    klasyfikacji, co np. do zaliczenia do odpowiedniej grupy ST.

    Acz, jak to mawiają, "każdy odpowiada za siebie" :)

    > Najbezpieczniej - bać się fiskusa i sprzedać przedsiębiorcy,
    > wystawić w komisie.

    Tu też się zgadzam, bo niezależnie od racji, można (zdaniem urzędnika)
    nie mieć słuszności. Czy jakoś tak :) (i później mieć satysfakcję
    z wygrania przed NSA :>)

    pzdr, Gotfryd