  • 1. Data: 2011-01-19 16:27:01
    Temat: Brak kasy fiskalnej a sprzedaż laptopa
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Nie mam kasy fiskalnej, a chcę sprzedać osobie fizycznej nie prowadzącej DG
    starego ale jeszcze sprawnego laptopa.
    IMO laptopa ani komputera nie ma w wykazie ministra finansów ale w wykazie
    jest oprogramowanie na CD.
    Część programów jest preinstalowana (Windows) i nie ma do nich nośników, a
    część jest zainstalowana na dysku i jest także na CD.
    Co radzicie, aby było w zgodzie z przepisami? Sprzedać laptopa bez
    oprogramowania, sprzedać tylko z oprogramowaniem preinstalowanym, czy
    sprzedać tak, jak jest ale bez nośników CD?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-01-19 18:18:38
    Temat: Re: Brak kasy fiskalnej a sprzedaż laptopa
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 19-01-2011 17:27, Jacek pisze:
    > Nie mam kasy fiskalnej, a chcę sprzedać osobie fizycznej nie prowadzącej
    > DG starego ale jeszcze sprawnego laptopa.

    A jak sie ma laptop do twojej DG?

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-01-19 19:35:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek napisal:
    > Co radzicie, aby było w zgodzie z przepisami? Sprzedać laptopa bez
    > oprogramowania, sprzedać tylko z oprogramowaniem preinstalowanym, czy
    > sprzedać tak, jak jest ale bez nośników CD?

    Iść z tą osobą i laptopem do komisu. Prowizja komisu
    wyniesie cię mniej niż koszt zaprowadzenia kasy fiskalnej.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2011-01-19 20:05:26
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Laptop jest środkiem trwałym, który został już w 100% zamortyzowany.
    Nie handluję komputerami ani oprogramowaniem.
    Jacek

  • 5. Data: 2011-01-19 22:10:02
    Od: adam <a...@g...pl>

    > Iść z tą osobą i laptopem do komisu.

    Ale czy to coś da? Dalej będzie to sprzedaż, tyle że przez komis.
    Może lepiej załatwić gdzieś świadectwo utylizacji i sprzedać nieoficjalnie.
    Zdaje się, że w tym paragrafie jest, że można legalnie sprzedać
    pracownikowi. Może więc sprzedać fikcyjnie (jak masz pracownika,
    zaufanego), a nieoficjalnie sprzedać komu innemu.

    Przepis jest tak bzdurny, że trudno o gorszy. Ja mam całą szufladę
    telefonów, a przecież mógłbym je sprzedać i mieć jakiś zysk. A tak to
    muszę jeszcze zapłacić za utylizację. W ten sposób znowu uczą nas jak
    kombinować i omijać przepisy.
    Adam

  • 6. Data: 2011-01-19 22:29:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-01-19 17:27, Jacek pisze:
> [...]
    > oprogramowania, sprzedać tylko z oprogramowaniem preinstalowanym, czy
    > sprzedać tak, jak jest ale bez nośników CD?
    A czy gdzieś jest napisane, że on jest sprzedawany z jakimkolwiek
    oprogramowaniem? Będziesz pracowicie wymieniał te programy na fakturze z
    podziałem na preinstalowane i te z nośnikami? Może to z mojej strony
    naiwne, ale ja bym sprzedał laptopa, wystawił fakturę, na fakturze
    wypisał "laptop X" i zapomniał o sprawie. Zakładam, że nie sprzedajesz
    tego sprzętu kontrolerowi z US? ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2011-01-20 01:16:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.01.2011 17:27), Jacek wrote:
> [...]
    > oprogramowania, sprzedać tylko z oprogramowaniem preinstalowanym, czy
    > sprzedać tak, jak jest ale bez nośników CD?

    Ty się dodatkowo zastanów czy tenże laptop nie jest sprzętem
    telekomunikacyjnym. Nie ma modemu/karty wifi?

    p. m.

  • 8. Data: 2011-01-20 08:42:43
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    No wiesz...
    na tej zasadzie, to laptop jest też aparatem fotograficznym, bo ma kamerkę,
    a to już podpada pod obowiązek kasy.
    Może też robić za deskę do krojenia chleba, nieźle grzeje, czyli robi za
    grzałkę i jeszcze ze sto innych zastosowań.
    To jak w końcu? Sprzedać laptopa bez programów i gotowe, czy bać się fiskusa
    i utylizować?
    Jacek

  • 9. Data: 2011-01-20 09:20:05
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.01.2011 09:42, Jacek wrote:
> [...]
    > grzałkę i jeszcze ze sto innych zastosowań.
    > To jak w końcu? Sprzedać laptopa bez programów i gotowe, czy bać się

    Osobiście wymiękłem w podobnej sytuacji, tylko dlatego że kilkaset
    złotych nie było dla mnie warte potencjalnej kasy + 30% odliczonego VAT
    do zwrotu etc., albo przeprawy w postępowaniu. Ale ja nigdy nie byłem
    twardy w te klocki więc się nie sugeruj.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2011-01-20 10:45:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jan 2011, adam wrote:

    [...komus...

    > Ale czy to coś da? Dalej będzie to sprzedaż, tyle że przez komis.

    Nie tak.
    *DLA VAT* liczy się "VATowska" definicja sprzedaży, a nie cywilna.
    Cywilnie komis to rzeczywiście "na Twój rachunek", ale *w imieniu*
    komisanta.
    A dla VAT liczy się "wydanie" - i to jest robione *do komisu*.

    Nadto, nie ma przeszkód żeby przedsiębiorstwo pn. "komis" dokonało
    "zwykłej" sprzedaży (znaczy kupiło towar i sprzedało).

    > Przepis jest tak bzdurny,

    100% zgody

    > że trudno o gorszy.

    A to nie wiem...
    Przepis o nakazie sygnalizacji zmiany kierunku jazdy znasz? ;)
    (również *bez* zmiany pasa ruchu).
    Ale z tym że kasacja obowiązku kasowego przy sprzedaży *używanych*
    ST i wyposażenia powinna być oczywista, mi się wydaje oczywiste.
    Ale rządowi nie.

    pzdr, Gotfryd