  • Data: 2011-01-20 20:53:53
    Temat: Re: OT; Re: Brak kasy fiskalnej a sprzedaż laptopa
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1101201714290.3968@quad>:

    > Błąd.
    > Jest kierunek który się zmienia w inny, i JEDEN pas ruchu który
    > się nie zmienia.

    Kierunek na GPS?

    > Po polsku: zakręt.

    Taaaa, zakręt definiuje kierunek jazdy/ruchu

    > Zajrzyj do ustawy - widzisz jakiś literalny zapis, pozwalający
    > nie stosować się do obowiązku sygnalizacji zmiany KIERUNKU, mimo
    > że pas się nie zmienia?
    > Albo może definicję "kierunek w rozumieniu ustawy to..."?

    ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby
    zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
    zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
    przyspieszenia kroku;
    wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;
    wymijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu
    poruszającego się w przeciwnym kierunku;

    To są pośrednie definicje kierunku w rozumieniu ustawy ;-)

    *A że Polska podpisałą KW* to bezpośrednia definicja brzmi:*

    określenia "kierunek ruchu" oraz "odpowiadający kierunkowi ruchu" oznaczają
    prawą stronę, jeżeli zgodnie z ustawodawstwem krajowym kierujący pojazdem
    jest obowiązany wymijać inny pojazd po swojej lewej stronie; w przeciwnym
    razie określenia te oznaczają lewą stronę;

    To o czym piszesz w KW ujęte jest jako skręcenie:

    Przed wykonaniem skrętu w prawo lub w lewo w celu wjazdu na inną drogę...

    > Użył pojęcia "kierunku", które nie ma ustawowej definicji uchylającej
    > znaczenie powszechnie przyjęte. Zarówno słownikowo jak i "naukowo"
    > (matematycznie, fizycznie czy jak tam kto chce).

    OIDP to KW została przyjęta
    <http://www.money.pl/d/akty_prawne/pdf/DU/1988/5/DU1
    9880050040.pdf>

    > Jak droga SKRĘCA to *zmienia kierunek*.
    > Zaprzeczasz?

    Tak, zważywszy KW ;P

    > Czy Ty usiłujesz mnie przekonać, że sygnalizowanie zamiaru skrętu na
    > zakręcie (bez skrzyżowania) jest przejawem zdrowego rozsądku?
    > ;)

    Nie widziałeś nigdy na zakręcie (również takim oznakowany A-1/A-2/A-3/A-4
    wjazdu do posesji/w pole

    A parkingu po lewej i prawej, przystanku autobusowego po prawej, na
    skrzyżowaniu oznakowanym C-12 (A-7 stoją wewnątrz ;P)

    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]