  • Data: 2010-01-18 08:00:30
    Temat: Re: Biegly sadowy, DG, FV
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Jan 2010, Andrzej Kłos wrote:

    > a nie chodzi o to, że jako osoba "prywatna", wykonując coś dla sądu, w ramach
    > u.o.dz. wystawiasz rachunek na X zł,

    Chodzi zdaje się o to, że padła teza, iż wystawiasz fakturę.
    Taka konstrukcja *jest* możliwa, bo definicja "DG w rozumieniu VAT"
    różni się od "DG w rozumieniu podatku dochodowego".

    Natomiast przyznaję, że tak na pierwszy rzut oka w omawianym przypadku
    mam pewne wątpliwości co do "załapania się na VAT".

    Przypomnę kiedy "nie łapie się pod VAT" z okazji zwolnienia podmiotowego:
    +++
    3) z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-9
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    [...to powyżej jest spełnione...]
    jeżeli z tytułu wykonania tych czynnoœci osoby te sš zwišzane ze zlecajšcym
    wykonanie tych czynnoœci prawnymi więzami tworzšcymi stosunek prawny
    pomiędzy zlecajšcym wykonanie czynnoœci i wykonujšcym zlecane czynnoœci
    co do warunków wykonywania tych czynnoœci, wynagrodzenia i odpowiedzialnoœci
    zlecajšcego wykonanie tych czynnoœci wobec osób trzecich.
    ---

    Jak jest z "odpowiedzialnością zlecającego" w tym przypadku?
    Przypomnę: zapis jest uważany za zawikłany, wywodzono iż z ratio legis
    wynika, że *nie* może chodzić o odpowiedzialność bezwzględnie określoną
    w przepisach (dajmy na to odpowiedzialność za umyślnie wyrządzoną
    szkodę - bo jej podlega *każdy*, więc umowie nic do tego).

    > a wykonując to samo w ramach DG
    > wystawiasz fakturę na X + 22% z którym to % (VATem) sąd nie ma co zrobić?
    > (oprócz zapłacenia)?

    ...tak jak każdy, kto jest zwolniony lub nie podlega pod VAT?

    Taka uroda podatków, przynajmniej większości - powodują częściowo
    "pusty obrót" w budżecie, bo jednostki budżetowe muszą zapłacić ze środków
    budżetowych (również) podatki idące do budżetu, na rzecz innych
    podmiotów (niebudżetowych) wykonujących im usługi.

    pzdr, Gotfryd