  • Data: 2010-01-18 08:04:24
    Temat: Re: Biegly sadowy, DG, FV
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 17 Jan 2010, Piter wrote:

    > Użytkownik "Xena" <x...@o...pl> napisał

    > Tzn jest do inny dokument niż moje faktury które wystawiam innym klientom?

    Inny.
    Zakładając oczywiście, że tak ma być (bo tego nie wiem, nie podejmuję
    się określić, a do tego mam wątpliwości czy biegły to *ten* przypadek,
    niemniej przypadek podpadania pod DG w rozumieniu VAT a nie podpadania
    pod DG w rozumieniu podatku dochodowego jest możliwy).

    VAT jest wykazany jak na fakturze, dochodowy jest wykazany jak na
    rachunku "osobistym" (płatnikiem jest i potrąca go zleceniodawca).

    > Maja się na niej znajdować dane mojej działalności czy moje prywatne?

    Czekaj no... a to Ty działaność masz nieprywatną, że jej dane nie
    są "prywatne", i taka działalność nie jest Twoja DG osoby *fizycznej*,
    że to nie są Twoje dane?
    ;)

    > (np. adres zamieszkania

    Przecież na fakturze podaje się *zawsze* i *obowiązkowo* adres
    *podatnika* - czyli adres zamieszkania (adres prowadzenia DG
    można oczywiście wpisać, ale nie jest daną obowiązkową, równie
    dobrze można podawać numer buta :)) - wydawało się, że po
    narzekaniach taksowkarzy ta pozycja na kwitkach jest powszechnie
    znana.

    > czy numeracja faktur idzie razem z tymi dla innych klientów?

    Dopuszczalne jest tworzenie oddzielnych "ciągów" faktur wg
    jakiegoś obiektywnego kryterium, a przynajmniej jest dość powszechna
    oraz nikt nie podważył i nie wykazał przed NSA jej niedopuszczalności,
    nie widzę powodu żeby tym kryterium nie mogła być dziedzina lub
    forma wykonywania (tu: "w roli biegłego numeruję faktury odrębnie
    z prefiksem "B").
    Inaczej mówiąc: IMO (bez "H") - do wyboru, albo jednolicie,
    albo osobno.

    pzdr, Gotfryd