eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBLAD w PIT 37? Ulga budowlana - ZNIKAJACA czesci odliczenia?? › Re: BLAD w PIT 37? Ulga budowlana - ZNIKAJACA czesci odliczenia??
    From: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: BLAD w PIT 37? Ulga budowlana - ZNIKAJACA czesci odliczenia??
    Date: Fri, 15 Mar 2002 19:19:32 +0100

    Użytkownik P. L. <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6skfc$8vs$...@n...tpi.pl...
    > W pit-37 (akurat tu) nie ma błędu.
    > Błędnie rozumujecie.
    > Do poz 117 wpisujecie 29 061,77 zł.
    > Do poz 118. wpisujecie kwotę nie przekraczającą poz. 116.
    > U was prawdopodobnie to samo co poz.116.
    > Na lata następne (poz. 119) przejdzie różnica poz.117 i poz. 118.
    > Do poz. 120 wpiszecie prawdopodobnie zero (chyba, że poz. 118 < poz.116).
    > Do poz. 121 wpiszecie 17 557,50.
    > Wynik jest taki, że zwrócą Wam całą zaliczkę (poz. 120 = poz 123).
    > A liczba z poz. 119 przejdzie do odliczenia w latach następnych.

    Hmm ale u nas sa jeszcze 4 rubryki zawierajace skladki zdrowotne,
    ubezpieczenie, itp. Jak od podatku naliczonego (okolo 30 tys pln) odlicze te
    skladki, to zostaje okolo 22 tys pln. Potem mam pozycje - ulgi
    pomniejszajace podatek - 29 tysiecy zlotych. I dalej jest zdanie "Jesli
    pozycja (29 tys zlotych) jest mniejsza od pozycji (22 tysiace zlotych - po
    odjeciuc skaldek zdrowotnych), to przepisujemy pozycje (22 tys zlotych). I
    stad ta roznica.
    Potem mamy - pobrane zaliczki - 17,5 tys zlotych. Dalej - nadplata podatku -
    17,5 tys zlotych
    I wreszcie - kwota ulgi do odliczenia od podatku w roku przyszlym - 6,5 tys
    zlotych

    A powinno byc do cholery 29 (tyle mam do odliczenia) - 17,5 (tyle odzyskam w
    tym roku) = 11,5 (tyle jeszcze powinienem odzyskac.

    A moze blad jest w systemie ELFIN PIT? Caly PIT 37 wypelnialem za pkn oca
    tego wlasnie pogramu hmmm

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski