  • Data: 2004-03-10 22:17:11
    Temat: Re: Amortyzacja notebooka - jak najszybciej?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Mar 2004, Atomek wrote:

    >+ > Wypadałoby zapodać objaśnienie (podstawę prawną) do takiego postępowania.
    >+ > Bo w EŚT wypadałoby wpisać skąd taka możliwość wynika :) - czy
    >+ > miałeś na myśli amortyzację "atomową" wg. art.22k.4 i .5 ?
    >+ ======
    >+ zgadza sie i chyba to napisalem

    Podałeś artykuły ale powołałeś się *wyłącznie* na metodę degresywną,
    dlatego się profilaktycznie przyczepiłem:

    >+ > >+ wspolczynnik 2 zawsze a 3 jesli gmina zagrozona ...i tylko dla metody
    >+ > >+ degresywnej (art.22k ust.4,5,6 oraz 2)
    >+ >
    >+ > Sprzeciw.
    >+ > Jakby to była metoda degrasywna to podstawa nie wynosiłaby już 4000 !
    >+ > Jak dla mnie to optymalna jest metoda przyspieszona, art. 22i.2.3
    >+ ==================
    >+ ja tez wole tu stosowac liniowke.

    :)

    >+ A co do podstawy w degresywnej to sprawa jest dosc zawila

    A gdzie tam. Wobec pytań z zakresu VATu w pierwszym roku prowadzania
    DG wygląda naprawdę prosto :)

    >+ amortyzacja degresywna. Czyli, amortyzacje degresywna rozpoczynamy dopiero w
    >+ nastepnym roku po dokonaniu odpisu jednorazowego - a pierwszy rok
    >+ amortyzacji degresywnej to podstawa 4000

    "W nastepnym roku podatkowym podatnicy dokonuja odpisów amortyzacyjnych od
    wartosci poczatkowej zgodnie z ust. 1 lub art. 22i." ? Niech będzie.
    Ale kiedy ja właśnie jestem przeciw degresywnej o ile można stosować
    liniową... :) To czy zamortyzuje się "tak samo szybko" to jedno,
    a to jak amortyzować będą się przyszłe ulepszenia to drugie :) !
    A nuż widelec jeden z drugim dokupi jakiś drogi 'things'...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)