    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Amortyzacja - drukarka, komputery
    Date: Fri, 24 Oct 2003 18:21:10 +0200

    On Thu, 23 Oct 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ > komputerowego nie zwiększa jego warto?ci poczštkowej".
    >+ > Mam "do poczytania" :)
    >+
    >+ Jak poczytasz, to zastanów sie jaki bedzie skutek podatkowy jezeli mimo
    >+ to "zwiekszysz" wartość poczatkowa nieumorzonego programu komputerowego.

    Czekaj.
    Raz, to sugerujesz że mam rozważać dokonanie czegoś wbrew przepisom ? ;)
    Dwa, to jeszcze zależy jaką kombinację rozważać.
    Zdecydowanie "wrzucenia w koszt" żadna "podzielona na raty" amortyzacja
    nie przebije, co chyba jasnym jest (poza przypadkiem kiedy mamy
    stratę oczywiście).
    Natomiast jak miałeś na myśli że lepiej amortyzować "podwyższenie"
    (z WP równym sumie starego WP i podwyższenia) niż samo "podwyższenie"
    jako oddzielną "wartość" - to oczywiście :)
    Ale z zapisków GP wynikało, że kupując upgrade mamy do wyboru
    *wyłącznie*:
    - uznanie że to nie jest "nowa wartość" i dać całość w KUP
    - uznanie że to "nowa wartosć", a więc nie "podwyższenie"...
    Owszem, uznaję że przy upgrade nakazującym nieużywanie starej
    wersji (może i są takie) byłoby to bez sensu :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)