  • Data: 2006-01-07 09:54:36
    Temat: Re: Allegro i podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 7 Jan 2006, tomekn wrote:

    > 1)Mam pytanie czy od sprzedaży samochodu musze zapłacić podatek w umowie
    > kupna sprzedaży jest napisane że koszty związane z kosztami podatku od
    > czynności cywilnoprawnych ponosi kupujący.

    Jeśli kupujący nie kupował na cele DG jako towar dla dalszego handlu
    to PCC płaci się solidarnie.
    Znaczy to że US nie musi się interesować kto miał zapłacić, tylko jak
    nie będzie zapłacone to łupnie losowe temu kogo złapie pod ręką i już.

    > 2) Czy od sprzedanych 850zł mam zapłacić jakiś podatek?

    PCC płaci się *od umowy*.
    Czyli jak to była *jedna* transakcja obejmująca naraz auto i częsci
    to IMO trzeba zsumować. Jak dwie osobne sprzedaże to ja nie widzę
    podstaw.

    > 3) Czy prawdą jest to że powinno się płacić podatek jeśli przekroczy
    > się1000zł przy jednorazowej transakcji? Czy osiągając w sumie 1000zł?

    Patrz wyżej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)