  • 1. Data: 2006-01-07 00:32:39
    Temat: Allegro i podatek
    Od: "tomekn" <t...@w...MMm.pocz.oet.pl>

    Witam
    Sprzedałem rozbite auto którym moja żona miała wypadek w marcu 2005 roku
    cena wylicytowana to 3100zł. Dodatkowo sprzedałem kilka części samochodowych
    ( silnik elementy karoserii itp.) w sumie na kwotę około 850zł.
    1)Mam pytanie czy od sprzedaży samochodu musze zapłacić podatek w umowie
    kupna sprzedaży jest napisane że koszty związane z kosztami podatku od
    czynności cywilnoprawnych ponosi kupujący.
    2) Czy od sprzedanych 850zł mam zapłacić jakiś podatek?
    3) Czy prawdą jest to że powinno się płacić podatek jeśli przekroczy
    się1000zł przy jednorazowej transakcji? Czy osiągając w sumie 1000zł?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    pozdr
    tomekn

  • 2. Data: 2006-01-07 09:54:36
    Temat: Re: Allegro i podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Jan 2006, tomekn wrote:

    > 1)Mam pytanie czy od sprzedaży samochodu musze zapłacić podatek w umowie
    > kupna sprzedaży jest napisane że koszty związane z kosztami podatku od
    > czynności cywilnoprawnych ponosi kupujący.

    Jeśli kupujący nie kupował na cele DG jako towar dla dalszego handlu
    to PCC płaci się solidarnie.
    Znaczy to że US nie musi się interesować kto miał zapłacić, tylko jak
    nie będzie zapłacone to łupnie losowe temu kogo złapie pod ręką i już.

    > 2) Czy od sprzedanych 850zł mam zapłacić jakiś podatek?

    PCC płaci się *od umowy*.
    Czyli jak to była *jedna* transakcja obejmująca naraz auto i częsci
    to IMO trzeba zsumować. Jak dwie osobne sprzedaże to ja nie widzę
    podstaw.

    > 3) Czy prawdą jest to że powinno się płacić podatek jeśli przekroczy
    > się1000zł przy jednorazowej transakcji? Czy osiągając w sumie 1000zł?

    Patrz wyżej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-07 15:36:43
    Od: "tomekn" <t...@n...onet.pl>

> [...]

    > Znaczy to że US nie musi się interesować kto miał zapłacić, tylko jak
    > nie będzie zapłacone to łupnie losowe temu kogo złapie pod ręką i już.
    Człowiek który kupił auto nie kupił go na DG przynajniej tak by wynikało z
    umowy kupna.

    > PCC płaci się *od umowy*.
    > Czyli jak to była *jedna* transakcja obejmująca naraz auto i częsci
    > to IMO trzeba zsumować. Jak dwie osobne sprzedaże to ja nie widzę
    > podstaw.
    Te części to nie są części od sprzedanego samochodu o którym pisałem w
    pierwszym pytaniu i każdą część sprzedałem innej osobie i w zasadzie były to
    sprzedaże dla różnych osób.
    Z góry wielkie dzięki za pod powiedź
    pozdr
    tomekn

  • 4. Data: 2006-01-09 16:45:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Człowiek który kupił auto nie kupił go na DG przynajniej tak by wynikało z
    > umowy kupna.

    No to "solidarnie". Czyli we własnym interesie trzeba mieć kopię
    PCC, niezależnie kto zapłacił. Bo US może podatek ściągnąć od
    kogo zechce, nie oglądając się na umowę.

> [...]
    > pierwszym pytaniu i każdą część sprzedałem innej osobie i w zasadzie były to

    Jaką ?
    Bo IMHO z przepisu wszystko wynika - skoro to były *różne* umowy to
    się ich nie sumuje, bo po co.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-10 18:49:37
    Od: "tomekn" <t...@w...MMm.pocz.oet.pl>

    > Jaką ?
    Nie wiem co masz na myśi pytając - "JAKĄ?"

    pozdr
    tomekn

  • 6. Data: 2006-01-10 22:01:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, tomekn wrote:

    > Nie wiem co masz na myśi pytając - "JAKĄ?"

    Nie rozumiem o co pytasz.
    Z przepisu z PCC jasno wynika od czego się go płaci: "od umowy".
    I jest zwolnienie dla <1000 zł.

    A ty *jeszcze* o coś pytasz: pytam o co, bo nie wiem...!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-01-11 09:30:57
    Od: "tomekn" <t...@w...MMm.pocz.oet.pl>

    > On Tue, 10 Jan 2006, tomekn wrote:

    > A ty *jeszcze* o coś pytasz: pytam o co, bo nie wiem...!
    Sorry zamotałem się w tym wszystkim , ale już wzystko zrozumiałem ;-).
    pozdr
    tomekn