  • Data: 2013-04-25 23:05:51
    Temat: Re: Alimenty na osobę w wieku powyżej 25 lat a podatek
    Od: Monika <m...@n...peel> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    >
    > art 21 ustawy o podatku dochodwym od osob fizycznych.
    >
    > 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    >
    > 127) alimenty:
    >
    > a) na rzecz dzieci, które nie ukończyły 25 roku życia, oraz dzieci bez
    > względu na wiek, które zgodnie z odrębnymi przepisami otrzymują zasiłek
    > (dodatek) pielęgnacyjny lub rentę socjalną,
    > b) na rzecz innych osób niż wymienione w lit. a, otrzymane na podstawie
    > wyroku sądu lub ugody sądowej, do wysokości nieprzekraczającej miesięcznie
    > 700 zł;
    >
    > rozumiem, ze skoro sciga to komornik to jakis wyrok sadu do tego jest,

    Oczywiście, wyrok/ugoda jest.

    I jak rozumiem, zwolnienie to jest przyznawane z automatu? Osoba
    otrzymująca alimenty nie musi podejmować absolutnie żadnych działań,
    żeby to zwolnienie uzyskać? Popraw mnie, jeśli się mylę.

    > Czy to bedzie 700 zl raz na miesiac czy tez 2100 raz na 3, nie ma
    > znaczenia.
    >
    > Byleby tylko kwota za okres za ktory zostaly wyplacone alimenty nie
    > przekroczyla tych 700 zl w przeliczeniu na miesiac.
    > Wiec jak dostanie 2100 to zeby wyraznie bylo napisane, ze to np za 3
    > miesiace.

    Problem w tym, że w miejscu na korespondencję (alimenty przesyłane
    przekazem pocztowym) nigdy nie ma żadnych informacji poza: "Alimenty od
    XXX" (XXX to pierwsza litera imienia i nazwisko rodzica). Wydaje mi się,
    że tu problem robi nie poczta a komornik, ale ja się nie znam. Co
    zrobić, żeby informacja - za jaki okres są płacone alimenty - była
    widoczna na każdym przekazie?