  • Data: 2015-12-28 14:41:20
    Temat: Re: Ale o co choooodzi?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.12.2015 o 14:27, Borys Pogoreło pisze:
    > Naprawdę uważasz, że Twoje wystawianie faktur jednostkom edukacyjnym (nie
    > będącym VAT-owcami) jest normą, a nie znikomym odsetkiem transakcji?

    Ale ta sytuacja dotyczy wystawiania faktur nievatowcom jako takim w
    ogóle. Więc nie tylko jednostkom edukacyjnym, ale Panu Kowalskiemu, Panu
    Pogorelle i Panom Cefowi und Kviatowi takoż samoż.

    W przypadku wystawiania faktur VATowcom też nie mam gorzej, mam co
    najwyżej tak samo. No chyba, że jakiś niekumaty się trafi (a patrząc na
    wypowiedzi o VAT na tej grupie, to się tacy zdarzają) i zajęczy o VAT.
    No to go odeślę do mojego kolegi, który mu usługę sprzeda drożej i
    jeszcze doliczy VAT.

    Pamiętaj zresztą, że cały czas obalam tylko twierdzenie Kviata oparte o
    kwantyfikator ogólny. Obalanie twierdzenia opartego o kwantyfiaktor
    ogólny nie oznacza stawiania twierdzenia przeciwnego opartego o
    kwantyfikator ogólny! Ja nie twierdzę, że dla wszystkich przedsiębiorców
    VAT jest odczuwalny (to znaczy mam takie przypuszczenie, ale sytuacja
    jest zbyt złożona, żeby ją jednym zdaniem objąć i symulacje
    udowadniające takie twierdzenie nie są na 5 minut roboty). Ja twierdzę,
    że nieprawdą jest jakoby VAT był nieodczuwalny dla przedsiębiorców.
    Jakoś zwolnienie podmiotowe funkcjonuje o nie ja jeden korzystam. Wiem,
    wiem, wszyscy jesteśmy naiwniakami nie rozumiejącymi VAT. Póki nasze
    konta/portfele są też takimi naiwniakami, lotto mnie kole jajec i
    powiewa między kolanami opinia Teoretyków Biznesu.