    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Absurd czy ja czegoś nie rozumiem
    Date: Fri, 09 Jan 2004 09:20:25 +0100

    Użytkownik MDK napisał:

    > I tak jeżeli weźmiemy pod uwagę taki wymyślony szkolny przykład
    > który jednak się w 40 milionowym kraju zdarza :
    > Zakładamy firmę ,robimy spore zakupy np za 100.000 zł (22.000złVAT)
    > sprzedaż jest minimalna np 100zł (22złVAT)
    > ale żeby się przypodobać okolicy robimy darowiznę dla szkoły (czyli sprzedaż
    > zwolniona) za 900zł
    >
    > i tak można sobie odliczyć 100/1000*22000 =2200zł
    > Czyli tracimy bezpowrotnie 19.800zł
    >
    > Czy ktoś mi jest w stanie wyjaśnić czy ja mam amnezję
    > coś źle liczę albo nie rozumiem ustawy.

    Nie wiem czy nie rozumiesz. Mnie wychodzi że nie doczytałes.
    Rozliczanie VAT naliczonego strukturą sprzedaży opdatkowanej/zwolnionej
    stosuje sie do tych zakupów co do ktorych nie mamy mozliwości
    przypożądkowania ich jednoznacznie konkretnemu rodzajowi sprzedaży.

    W Twoim przypadku sprzedaży zwolnionej dotyczy wyłącznie zakup towarów
    przekazanych szkole w formie darowizny, do tego strukturą rozliczasz
    zakupy dotyczące ogólnie prowadzonej działalności (np. koszty najmu
    lokalu, telefony, mat. biurowe itp rzeczy które bezpośrednio konkretnej
    sprzedaży nie dpotyczą).
    Nie rozliczasz strukturą materiałów, towarów i usług które służą
    wyłącznie sprzedaży opodatkowanej.

    > Czy ten kto układał przepisy miał amnezję i robił to po pijaku ?

    Było nie czytać po pijaku :-))
    A jeszcze lepiej, przegooglac grupe, temat wałkowany raz na kwartał .

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl