    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 50% uzysku dla freelancerów i nie tylko
    Date: Wed, 19 Apr 2006 23:53:20 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > I w tym cały problem. Czyli jedynym efektem musi być "duszenie się",
    > bo to że krzywą Leffera mamy mocno przekroczoną kilka drobnych :>
    > eksperymentów już wykazało: obniżenie CIT (przychody Skarbu wzrosły),
    > obniżenie którejś akcyzy (chyba w 2003), jak to było z PIT 19%:
    > wzrosło czy spadło ? ;)

    Niestety obawiam sie, ze przez najblizsze lata nie bedzie obnizek, tylko
    podwyzki i wielkie zdziwienie, ze jest gorzej niz lepiej, ze szzara
    strefa si epowieksza. I tylko bezrobocie nam zmaleje, kiedy kolejne 2
    miliony polakow wyjada do pracy do irlandii, szwecji czy anglii. Juz
    teraz mozna odczuc problem przy checi zatridnienia polskiego
    wyspecjalizowanego personelu. Brak ludzi do pracy. Pozostaje tylko
    tluszcza niewykfalifikowanej sily roboczej...

    > Uproszczenie systemu nie powinno polegać na stwarzaniu nowych
    > nierówności. A taką nierównością JEST niemożność zaliczenia
    > amortyzacji w koszty. Zezwolenie na 50% KUP rekompensowało tę
    > różnicę.
    > Uproszczenia TAK.
    > Doprowadzenie do skasowania kosztów NIE.

    Ale oni z tego co wiem nie kasuja kosztow, zmeinaija jedynie 50% na 20%.
    Zeby nie bylo tak, ze jedni moga miec 50% a inni 20%. Co najwyzekj mozna
    sie zastanowci, czy nei byloby rozsadniej zmienic wszystkim na 50%. Ale
    przeciez polski fiskus woli zyskac niz stracic (przynajmniej na
    papierze...)

    > Tak, jestem za tym żeby znieść 50% KUP - pod warunkiem *pozwolenia*
    > na takie samo rozliczanie kosztów jak w DG.

    A moze po prostu niech zaloza DG? Ulatwic DG. Uproscic. Zrobic tanie.
    Tak, zeby mogli wystawiac FV prosto, latwo i przyjemnie.

    > *dzisiejszych* zasad, żeby jasność była - nie pamiętam, ale prawa do
    > wyboru rocznego rozliczania amortyzacji mogło kiedyś nie być (a jak
    > jakiś nie płacący podatku dochodowego rolnik się dorwie do MF to może
    > nie wiedzieć o co chodzi...)

    Prosze, ogladalem dzis Wiadomosci. Nie mow mi o NIM... Pomijam juz, ze
    jest kryminalista, a blizniacy nie widza roznicy...

    > I dlatego podatek pogłówny, liniowy lub ich kombinacja jest
    > JEDYNYM sensownym rozwiązaniem.
    > Żeby jasność była: "pogłówność" mozę być ujemna :>

    Dobra, napisales pare slow co nei rozumiem, ale moze niebawem zrozumiem
    ;)

    A reszta ok :)

    --