  • Data: 2003-11-04 16:11:18
    Temat: Re[2]: Nota odsetkowa - podpis odbiorcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Nov 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Oderwanie kwestii powstawania odsetek od formy dokumentu
    >+ potwierdzajacego to narastanie IMO ma bardzo pozytywne znaczenie dla
    >+ wierzyciela.

    Zgadzam się.
    Co mnie zaszokowało z lekka, to przedstawienie sprawy tak
    jakby przy PK owe odsetki o które się wierzyciel nie upomina
    były NIENALEŻNE !
    Zresztą niedawno na .prawo też niedawno był taki post, w którym
    (w innej kwestii) ktoś palnął z grubej rury że dopóki sprawa nie
    jest w sądzie to zapłata jest.... nienależna :]
    Dlatego protestowałem - bo skoro mamy umowę i nie ma wątpliwości
    że zapłata za f-rę jest należna, to fakt że będąc wierzycielem
    "muszę im coś wystawić bo nie zapłacą odsetek"... coż, zachęca
    żeby w takim przypadku odesłać sprawę do sądu. Skoro chcą
    koniecznie dopłacić (koszty sądowe !)...

    [...]
    >+ W koncu dlaczego to wierzyciel ma dbac o zaplate czegos, co mu sie
    >+ nalezy i ponosic dodatkowe koszty (wystawienie i wyslanie noty)?

    ...z ust mi wyjąłeś :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)