  • Data: 2003-11-06 05:56:03
    Temat: Re[3]: Nota odsetkowa - podpis odbiorcy
    Od: k...@o...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dnia 4 listopada 2003 o godzinie (17:11:18) napisano:
    GSn> Zgadzam się.
    GSn> Co mnie zaszokowało z lekka, to przedstawienie sprawy tak
    GSn> jakby przy PK owe odsetki o które się wierzyciel nie upomina
    GSn> były NIENALEŻNE !

    Przeczytalem post Wioli - ona na to patrzy z ksiegowego punktu
    widzenia - jak jest nota, to wiadomo, co ksiegowac :) Podejscie na
    ogol praktyczne, bo po co przejmowac sie odsetkami, ktorych ktos nie
    dochodzi? Ba, ktore nawet druga strona nie naliczyla.

    Ale tak naprawde ksieguje sie _zaplacone odsetki_, niezaleznie od tego
    czy byla nota czy nie! Czesto nie ma zadnego dokumentu z wyliczonymi
    odsetkami (mnie sie zdarzylo, ze klient sam je zaplacil przelewem wraz
    z kwota glowna bez zadnej sugestii z mojej strony!!!), a przeciez i po
    stronie placacego jest to ksiegowane jak i po stronie przyjmujacego
    (w PK).

    GSn> Zresztą niedawno na .prawo też niedawno był taki post, w którym
    GSn> (w innej kwestii) ktoś palnął z grubej rury że dopóki sprawa nie
    GSn> jest w sądzie to zapłata jest.... nienależna :]

    Czyli tez tzw. praktyczne podejscie do sprawy ;) Ale chyba juz wszyscy
    wiemy, ze pojecia prawne _nieco_ sie roznia od pojecia potocznego.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@o...pl

    --