    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[2]: Nomen omen dziś w Sejmie
    Date: 24 Dec 2002 01:20:08 +0100

    Witam.

    Dnia 20 grudnia 2002 o godzinie (14:46:51) napisano:

    > Użytkownik "Grzegorz":
    > Czy kto? mógłby mi podać projekty jakich? uchwał samorz?dowych dotycz?cych
    > poprawy stanu bezrobocia i spraw społecznych lub wskazać Ľródło gdzie
    > mógłbym dowiedzieć się czego? na te tematy?
    > Przewodnicz?cy Komisji d/s Bezrobocia Rady Miejskiej w Jeleniej Górze

    Grzegorzu! Nie powinienes sie dziwic takiej reakcji. Przyznasz chyba
    sam, ze gdybys w prywatnej firmie w zgnilym kapitalizmie najpierw
    zatrudnil kogos (np. na stanowisko iznyniera produkcji), a potem
    dopiero pytal sie go, czy zna sie na produkcji, to szybko poszedl bys
    z torbami, a pewnie i z etykietka "nienormalnego". Wybory do organow
    panstwa cechuje zas ta rzecz, ze wiedzy kandydatow, ich predyspozycji
    i umiejetnosci sie nie weryfikuje i najpierw sie kandydatow
    "zatrudnia" (nie w sensie kodeksu pracy, ale w sensie spolecznym). To
    powoduje, ze do wladz dostaja sie ludzie nie tylko nie przygotowani
    do jej sprawowania (tak jak Ty), ale czesto zwykli naciagacze i
    przestepcy. Powiedz teraz, jak odroznic jednych od drugich?

    Jesli sie nie znasz na danym temacie (tu: bezrobocie - a wiec trzeba
    liznac i ekonomie i prawo, i przeczytac cos z historii) to po co sie
    zgodziles byc w komisji d/s bezrobocia? Przeciez Cie siłą nie wzieli i
    to na przewodniczacego!!!

    Gdybys jeszcze, jak to drzewiej bywalo, sprawowal wladze placac za
    nia, albo chociaz nie otrzymujac wynagrodzenia... Ale nie, dostajesz
    kase i to niemałą. Nie dziw sie, ze ludzie, od ktorych posrednio
    bierzesz ta kase (to Balab, ja, i wielu innych) wk.... sie, ze
    "zatrudnilismy" kolejnego inzyniera produkcji, ktory nie zna sie na
    produkcji.

    Ujawnij wiec, jakie byly Twoje pomysly/przemyslenia.

    A co chcesz przeforsowac? Jak cos sensownego, to bede trzymal kciuki.
    Ale jak jakies glupoty, to niech Ci ziemia ciezka bedzie...

    Nie mozna. Podobnie jak dobrego zdrowia, dlugiego zycia i pojscia do
    nieba zaraz po smierci.

    Moim zdaniem to bardzo glupi pomysl i to z wielu powodow, w tym
    ekonomicznych i moralnych. Moze zamiast gwarantowac chybione lekarstwa
    (dotacje, minimum socjalne, zasilki) lepiej nie powodowac choroby
    (nadmierne duszenie ludzi i firm podatkami, gnebienie nielogicznymi,
    niejasnymi i niesprawiedliwymi przepisami)? Zapewniam Cie, ze jesli
    przylozylbys reke do likwidacji np. wynagrodzen minimalnych z umow o
    prace albo likwidacji ZUS, stworzylbys wiecej miejsc pracy niz
    wszystkie rzady III RP razem wziete. A zaczac mozna od czegos
    skromnego: na szczeblu lokalnym np. nie pobierania podatkow od psow,
    obnizenia oplat lokalnych.

    A coz wedlug Ciebie jest przyczyna bezrobocia? I dlaczego nie dawac
    zupek, a dawac minimum socjalne? Chetnie poslucham.

    Nie kazda. Jak w tych uchwalach, ktore szukasz znajdziesz same
    glupoty, to tez je zastosujesz?

    W porzadku. Argument do mnie dotarl - jestes w mojej opinii niezly
    sk..., ale na szczescie nie skonczony :). Skoro juz wlazles na ten
    stolek, a nie chcesz brac kasy za darmo, to jestem gotow Ci pomoc.
    Dlatego podesle Ci na priv liste stron internetowych, na ktorych mozna
    takie informacje znalezc. I poszukam cos wsrod swoich materialow -
    moze Cie zainteresuje. Ale to po swietach.

    Ja mysle, ze uczciwosc osobista zakazuje oszukiwania ludzi. Nie musisz
    miec nobla z ekonomii, zeby poswiecic troche czasu na postudiowanie
    ekonomii, historii i prawa. A bez tego nie powinienes zostawac
    czlonkiem komisji, a do tego przewodniczacym. No, ale to juz Twoja
    prywatna sprawa. Bozia roliczy Cie po smierci :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl