  • Data: 2007-09-11 10:10:52
    Temat: Re: 19% podatku od sprzedaży mieszkania
    Od: skoczy <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Wrz, 12:00, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:
    > Użytkownik "skoczy" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:1189503117.094200.239450@r29g2000hsg.
    googlegroups.com...
    > WITAM

    > A konkretnie z jak nabliższej?
    > Bo może warto pomyśleć o darowiźnie zamiast o sprzedaży.
    > Od tego się podatku nie płaci.
    >
    > Względnie kasę ze sprzedaży mieszkania możesz przeznaczyć na własne cele
    > mieszkaniowe.
    > Wtedy też podatku nie zapłacisz.

    > Oczywiście.

    Mieszkanie sprzedaję córce, a pieniądze chciałbym przeznaczyć na
    spłatę innego kredytu hipotecznego. Jaka ustawa to reguluje? O podatku
    dochodowym od osób fizycznych? Ta z 91 roku z ostatnią nowelizacją? Wg
    niej osoba zameldowana ponad 12 miesięcy nie płaci podatku 19% zaś 12
    miesięcy od daty zakupu to jest chyba nadinterpretacja US. Darowizna
    jest chyba nieobciążona podatkiem, ale córka musiałaby wziąć pożyczkę
    niekorzystnie oprocentowaną.