  • Data: 2011-03-07 19:08:05
    Temat: RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJ.TO> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem początkującym w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość.
    Pracownik zatrudniony od stycznia br i teraz w marcu będzie płacony po
    raz pierwszy na niego ZUS ( pierwsze wynagrodzenie zostało wypłacone w
    lutym). Deklaracje ZUS RCA dla tego pracownika wykazywały wszędzie 0
    (zero). Teraz, w marcu sporządzam deklarację RCA oraz DRA i mam mały
    kłopot przy wpisywaniu podstawy wymiaru składki zdrowotnej. Czy dobrze
    myślę, że trzeba tam wpisać różnicę pomiędzy podstawą wynagrodzenia
    brutto a składkami emerytalną, rentową i chorobową finansowaną przez
    ubezpieczonego? Wynagrodzenie jest minimalne (1386zl).
    Co z FP i FGŚP w takim przypadku?