  • 1. Data: 2003-08-18 17:05:53
    Temat: Pytanie dot. działalności gospodarczej w użyczonym mieszkaniu.
    Od: "Ciekawski" <c...@c...onet.pl>

    Witam.
    Mieszkam (nie jestem zameldowany) w jednopokojowym mieszkaniu w bloku.
    Właściciel tego mieszkania (dobry znajomy) nie pobiera ode mnie czynszu.
    Opłacam jedynie wszystkie opłaty związane z mieszkaniem, czyli czynsz, media
    itd.
    Rozpocząłem właśnie DG, z siedzibą w ww. mieszkaniu. Wiem że przed US muszę
    przedstawić prawo użytkowania lokalu. Z tym nie ma problemu, ponieważ
    właściciel wyraził zgodę i możemy spisać odpowiednią umowę. Pytanie, jak
    takowa powinna wyglądać, aby właściciel nie miał z tego tytułu jakichś
    zobowiązań wobec US? Oczywiście jestem przygotowany na zapłacenie przeze
    mnie podatku tytułem osiągniętej korzyści materialnej, tylko jak to
    przedstawić ? :) Ponieważ równocześnie mieszkam z żoną, czy mógłbym
    zadeklarować powiedzmy 1/2 mieszkania i od tej wielkości odprowadzać
    podatek?
    Bardzo proszę pomoc.

    Daniel

  • 2. Data: 2003-08-22 07:07:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2003, Ciekawski wrote:

> [...]
    >+ Opłacam jedynie wszystkie opłaty związane z mieszkaniem, czyli czynsz, media

    Przyznam że wg opisów interpretacji (w związku z możliwym ryczałtowym
    opodatkowaniem opodatkowaniem) sprawa nie wygląda tak prosto :)
    To są *jego* zobowiązania, które co najwyżej realizujesz w jego
    imieniu. Znaczy: *pobiera czynsz*, w wysokości pokrywającej koszty :[
    Nie wiem jak z p. widzenia prawa cywilnego (wcale nie musi się
    *zawsze* pokrywać) - czy to się załapie na umowę użyczenia czy nie.

> [...]
    >+ takowa powinna wyglądać, aby właściciel nie miał z tego tytułu jakichś

    Zeznaję że z braku odzewu pobudzam dyskusję ;)
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd