    From: Martinez <m...@p...fm.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pytania do KPiR
    Date: Sun, 7 May 2006 12:40:36 +0000 (UTC)

    Witam!

    Mam parę pytań dotyczących wpisów do KPiR. Jestem na VAT bez zw.

    1. Czy samochód musi być zarejestrowany na firmę żeby wpisać
    w KPiR paliwo jako koszt uzyskania przychodu?
    Czy trzeba prowadzić kilometrówkę?

    Pytam bo czytam różne opinie na ten temat. Generalnie chodzi
    mi o to jak mogę korzystać z samochodu prywatnego do celów firmy.

    2. Na fakturze zakupu są dwie pozycje: towar i koszt transportu do odbiorcy
    towaru. Czy w kolumnie 10 (zakup towarów handlowych i materiałów)
    KPiR należy wyszczególnić całą kwotę z faktury czy w kolumnie 10 wyszczególnić
    towar, a w kolumnie 11 (koszty uboczne zakupu) wyszczególnić koszt transportu?

    teraz robię to tak, że w KPiR w kolumnie 10 podaję wartość faktury netto
    pomniejszoną o koszt przesyłki netto a w kolumnie 11 podaję koszt pzresyłki
    netto.

    3. Czy można w koszty uzysania przychodu wrzucać koszty nadawnia
    przesyłek do kontrahentów (paczek, listów poleconych) księgując
    wpisy na podstawie dowodów nadania (bez faktury vat)?

    4. Jak wyliczać remenent początkowy?

    prowadzę działalność w domu i wszystkie towary niezbędne do dział.
    zakupiłem już po rozpoczęciu działalności. Kosztów reklamy chyba nie
    mogę ująć bo nie mam na nie rachunku.

    Proszę o oświecenie mnie
    Marti