    From: Kamil Grabowski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Przekazanie własnego środka trwałego
    Date: Sat, 11 Jul 2009 09:45:56 -0700 (PDT)

    Witajcie,

    Chciałbym wnieść mojego prywatnego laptopa do firmy. Z tego co
    wyczytałem na google muszę sporządzić oświadczenie o przekazaniu
    własnego środka trwałego na działalność gospodarczą. Muszę też wycenić
    jego wartość. Wartość wyceniłem na podstawie strony www.mac2sell.net.
    Na stronie napisali, że mój laptop warty jest 4,630 PLN netto.
    Wcześniej dokupowałem do niego kości pamięci 4GB (cena netto 140,98
    PLN) - kości kupowane były na firmę i zostały już zaksięgowane. Laptop
    ma też ślady użycia (otarcia, zadrapania itp.).

    Teraz mam następujące pytania:

    1. Jeśli chce teraz wnieść tego laptopa to mogę go wycenić w
    następujący sposób: od ceny całego laptopa odjąć wartość zakupionych
    kości pamięci oraz odjąć "zniszczenia" spowodowane użytkowaniem
    (otarcia, obicia, zadrapania lakieru itp.) tj.

    4,630 - 140,98 - 500 = 3989,02

    A może warto zejść z ceną do 3500 zł, by móc to lepiej zamoryzować?

    2. Jak to zamortyzować tj.:

    - jaką metodą (liniową?)
    - jaki to symbol KŚT będzie (doszukałem się 491 - Zespoły komputerowe)

    Nie rozumiem jeszcze wszystkiego (dopiero czytam i googluje), ale
    iFirma podpowiada mi tak:

    Pozycja wykazu stawek amortyzacji: 10
    Stawka amortyzacyjna: 30%
    Metoda amortyzacji: Liniowa (może da się lepiej?)
    Współczynnik amortyzacji: 1,00
    Ilość miesięcy amortyzacji w roku: 12

    3. Czy w oświadczeniu o przekazaniu własnego środka trwałego na
    działalność gospodarczą warto pisać o tym skąd wziąłem aktualną cenę
    rynkową tego laptopa? tj. czy pisać, że na podstawie tego serwisu oraz
    odliczeniu kości pamięci oraz odliczenia spowodowanym użytkowaniem
    (otarcia, zadrapania itp.)?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Kamil Grabowski