    From: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Przedawnienie zobowiazan firma-firma...
    Date: Fri, 5 Dec 2003 10:37:24 +0100

    Witajcie.

    Trafila mi sie malo przyjemna sprawa.

    Ponad dwa lata temu wyprowadzalem sie z wynajmnowanego lokalu.
    Wszystkie zobowiazania wynikajace z wynajmu uregulowalem.

    Dzisiaj dostalem pismo z firmy windykacyjnej domagajace sie
    splaty "zadluzenia" za niezaplacone f-ry, z ktorych najnowsza
    wystawiona byla we wrzesniu 2001, najstarsza w styczniu 2001.
    F-ry dotycza "refaktury za polaczenia telefoniczne".
    F-ry z pewnoscia zaplacilem.

    W "miedzyczasie" zmianialem miasto, bank itd i znalezienie
    kwitow moze troche potrwac. Narazie szukam u siebie,
    byc moze bede musial prosic bank o stare wyciagi...

    Przeczesalem archiwum pod katem przedawnien roszczen,
    ale dyskusje dotyczyly glownie ZUS/US.
    Jak wyglada to w tej sytuacji?
    Znalazlem informacje, e przedawnienie nastepuje po dwoch latach.
    Prawda to?

    Dlaczego pytam o przedawnienie jesli zaplacilem?

    Zaczyna mi switac pewien scenariusz - f-ry o ktorych mowa
    placilem gotowka w "kasie" firmy. Uklady z ksiegowa prowadzaca
    "kase" byly towarzyskie - po prostu odhaczala nasze zobowiazania.
    Prawdopodobnie nie mam potwierdzen na te wplaty (wlasnie szukam).
    Byc moze ksiagowa ukrecila interesik na moich wplatach...
    Wiem, moja glupota...

    Na wszelki wypadek pytam wiec o przedawnienie.
    Jesli nie ma ono miejsca bede myslal jak udowodnic wplaty.

    Swoja droga, to jest dowod na to, ze w interesach nie ma
    miejsca na zaufanie...