-
1. Data: 2002-09-01 15:22:36
Temat: Powrót towaru do kraju w wyniku reklamacji - sprzedaż w kraju
Od: "Dorota" <d...@p...fm>
Witam
Jakies dwa lata temu zakupilam dysk twardy w Wawie. Ze wzgledu na to, ze
firma przestala istniec reklamacje musialam zalatwiac bezposrednio u
producenta.
Wyslalam wiec dysk do Holandi w celu usuniecia awarii w ramach reklamacji
producenta (3 lata).
Kilka dni temu dostalam telefon z Agencji Celnej FedEx (Wawa) o nadejsciu
przesylki kurierskiej z
przesylka dla mnie. Poinformowano mnie, ze bede musiala zaplacic 18 zl za
znaczki skarbowe
w celu potwierdzenia upowaznienia dla nich, oraz zaplaceniu podatku VAT od
wartosci przesylki
oraz koszty przesylki z agencji do mojej miejscowosci.
W zwiazku z tym mam kilka pytan:
1 Czy faktycznie musze placic 18 zl na upowaznienia dla tej firmy
2 Czy slusznie jest naliczany podatek VAT - w koncu za ten dysk juz kiedys
VAT placilam
3 Dlaczego musze zaplacic koszty przesylki z Agencji do mojej miejscowosci
skoro przesylka
kierowana byla do mnie, a ja nie mieszkam w Wawie
PS. Posiadam karte gwarancyjna dysku oraz potwierdzenie nadania przesylki
poczta 4 tyg. temu
do serwisu producenta w Holandii z napisem " Dysk twardy - naprawa u
producenta"
Na karcie gwarancyjnej jest numer seryjny dysku zgodny z faktura
wystawiona z serwisu.
W fakturze tej jest zapis, ze dysk zostal naprawiony w ramach
gwarancji,
wartosc przesylki 69$, koszt do zaplaty 0$.
-
2. Data: 2002-09-01 21:44:20
Temat: Re: Powrót towaru do kraju w wyniku reklamacji - sprzedaż w kraju
Od: "Bartłomiej Mełnicki" <b...@n...com>
Witam,
niestety nie potrafię udzielic odpowiedzi na Twoje pytanie, ale
zainteresowała mnie Twoja sprawa, ponieważ mam podobny problem.
Czy zechciałabyś odpowiedzieć na dwa pytania:
1. Czy chodzi o TCH ?
2. Czy wysyłałaś na swój koszt czy ich ?
Jeżeli na Twój koszt to czy można wiedziec ile to kosztowało ? Reseller
który sprzedał dyski ściągnięgnięte wscześniej z TCH wykręca się od
gwarancji producenta, mówiąc że nikt z pozostałych dystrybutorów
(którzy teoretycznie przejęli obowiązek gwarancyjny na mocy umowy
z producentem) nie chce się tym zająć a koszt wysyłki przekracza
wartość dysków. W moim przypadku chodzi o Seagate'y i IBM-y.
pozdrowienia,
Bartek.
"Dorota" <d...@p...fm> wrote in message
news:aktbcj$klo$1@news.telbank.pl...
> Witam
> Jakies dwa lata temu zakupilam dysk twardy w Wawie. Ze wzgledu na to, ze
> firma przestala istniec reklamacje musialam zalatwiac bezposrednio u
> producenta.
> Wyslalam wiec dysk do Holandi w celu usuniecia awarii w ramach reklamacji
> producenta (3 lata).
>
> Kilka dni temu dostalam telefon z Agencji Celnej FedEx (Wawa) o nadejsciu
> przesylki kurierskiej z
> przesylka dla mnie. Poinformowano mnie, ze bede musiala zaplacic 18 zl za
> znaczki skarbowe
> w celu potwierdzenia upowaznienia dla nich, oraz zaplaceniu podatku VAT od
> wartosci przesylki
> oraz koszty przesylki z agencji do mojej miejscowosci.
>
> W zwiazku z tym mam kilka pytan:
> 1 Czy faktycznie musze placic 18 zl na upowaznienia dla tej firmy
> 2 Czy slusznie jest naliczany podatek VAT - w koncu za ten dysk juz kiedys
> VAT placilam
> 3 Dlaczego musze zaplacic koszty przesylki z Agencji do mojej miejscowosci
> skoro przesylka
> kierowana byla do mnie, a ja nie mieszkam w Wawie
>
> PS. Posiadam karte gwarancyjna dysku oraz potwierdzenie nadania przesylki
> poczta 4 tyg. temu
> do serwisu producenta w Holandii z napisem " Dysk twardy - naprawa u
> producenta"
> Na karcie gwarancyjnej jest numer seryjny dysku zgodny z faktura
> wystawiona z serwisu.
> W fakturze tej jest zapis, ze dysk zostal naprawiony w ramach
> gwarancji,
> wartosc przesylki 69$, koszt do zaplaty 0$.
>
>
-
3. Data: 2002-09-01 23:51:21
Temat: Re: Powrót towaru do kraju w wyniku reklamacji - sprzedaż w kraju
Od: "Dorota" <d...@p...fm>
> 1. Czy chodzi o TCH ?
Nie
> 2. Czy wysyłałaś na swój koszt czy ich ?
Na swoj.
> Jeżeli na Twój koszt to czy można wiedziec ile to kosztowało ?
Przesylka zwykla 56 zl (lotnicza 65 zl)
> W moim przypadku chodzi o Seagate'y i IBM-y.
Moj dysk to Seagate. Dla osoby prowadzacych firmy komputerowe
reklamacje tych dyskow zalatwia rowniez ABC Data za oplata
50 zl netto. Trzeba byc jednak ich klientem.
pozdrawiam Dora
-
4. Data: 2002-09-02 00:50:38
Temat: Re: Powrót towaru do kraju w wyniku reklamacji - sprzedaż w kraju
Od: "Bartłomiej Mełnicki" <b...@n...com>
"Dorota" <d...@p...fm> wrote in message
news:aku96o$qat$1@news.telbank.pl...
> > 1. Czy chodzi o TCH ?
> Nie
>
> > 2. Czy wysyłałaś na swój koszt czy ich ?
> Na swoj.
>
> > Jeżeli na Twój koszt to czy można wiedziec ile to kosztowało ?
> Przesylka zwykla 56 zl (lotnicza 65 zl)
>
> > W moim przypadku chodzi o Seagate'y i IBM-y.
> Moj dysk to Seagate. Dla osoby prowadzacych firmy komputerowe
> reklamacje tych dyskow zalatwia rowniez ABC Data za oplata
> 50 zl netto. Trzeba byc jednak ich klientem.
>
> pozdrawiam Dora
>
dzięki wielkie, pozdrowienia,
Bartek