  • 1. Data: 2005-12-15 09:42:41
    Temat: Poprawki na fakturze VAT
    Od: lokoZ <l...@W...tlen.pl>

    Witam!

    Mam taki problem. Otóż mam program rozliczający abonamenty za
    internet i wszystko jest ok ale... może zdarzyć się taka sytuacja, że
    przyjmiemy opłatę "do przodu" za kilka miesięcy, a abonent po
    miesiącu zmieni sobie pakiet i miesięczna opłata będzie inna. Wtedy
    kwota na wystawionej fakturze nie zmienia się - zmieniąją się
    natomiast opisy pozycji i kwoty za każdą pozycję. Zsumowane pozycje
    dają dokładnie taką samą kwotę brutto(i netto w tej chwili też) jak na
    fakturze. Co zrobić z takim fantem?
    Jaki dokument wystawiać w przypadku gdy zmieniają się jedynie opisy i
    wartosci pozycji na fakturze a nie zmienia się ogólna wartość faktury.

    lokoZ Software

  • 2. Data: 2005-12-15 09:48:12
    Temat: Re: Poprawki na fakturze VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    lokoZ wrote:

> [...]
    > internet i wszystko jest ok ale... może zdarzyć się taka sytuacja, że
    > przyjmiemy opłatę "do przodu" za kilka miesięcy, a abonent po

    A więc masz na myśli fakturę na przedpłatę (wystawianą po otzrymaniu
    pieniędzy)?

    Normalna faktura korygująca

  • 3. Data: 2005-12-16 06:04:49
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > A więc masz na myśli fakturę na przedpłatę (wystawianą po otzrymaniu
    > pieniędzy)?

    > Normalna faktura korygująca

    Moim zdaniem nota korygująca (wartości się nie zmieniają)

  • 4. Data: 2005-12-16 09:14:44
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    Jano napisał(a):

    > Moim zdaniem nota korygująca (wartości się nie zmieniają)

    Po pierwsze napisał, że się zmieniają. Nie zmienia się tylko suma. Po
    drugie - rozporządzenie o sposobie wystawiania faktur ("w sprawie zwrotu
    podatku...." z 27 kwietnia 2004) par 21 fakturę zwaną nota korygująca
    mozy wystawić NABYWCA.
    Pytający sprzedaje usługi dostępu na określone miesiące a po sprzedaży
    klient rezygnuje z usługi (pakiety X) i wybiera inną (pakiet Y). Więc
    faktura korygująca jest jak najbardziej stosowna.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski