  • 1. Data: 2005-12-14 23:41:57
    Temat: Zaliczka na podatek w grudniu dla nowych
    Od: "Urszula Stankiewicz" <s...@p...fm>

    Witam!
    Moja firma rusza od 15 grudnia, czyli juz dziala od paru minut.
    Nie weimjak to jest dokladnie z ta zaliczka na podatek z PIT - 5. Jesli w
    zeszlym miesiacu nie prowadzilam dzialalnosci i z tego wzgledu mam dochod 0
    to jaka deklaracje i kiedy(do 20?) powinnam zlozyc i kiedy zaplacic i ie
    jesli powinnam zaplacic

    Pozdrawiam
    Ula

    Prosze o wyrozumialosc bo to moje pierwsze kroki i jeszcze sie ucze...

  • 2. Data: 2005-12-15 09:39:53
    Temat: Re: Zaliczka na podatek w grudniu dla nowych
    Od: "WOJteK__P" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Urszula Stankiewicz" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 0 to jaka deklaracje i kiedy(do 20?) powinnam zlozyc i kiedy zaplacic i ie

    Na zdrowy rozum grudzien rozliczasz w deklarackji rocznej, a ewentualny
    podatek doplacasz do konca kwietnia.
    Pit-5 za grudzien nie skladasz.

    pzdr
    W.

  • 3. Data: 2005-12-15 09:48:22
    Od: "Urszula Stankiewicz" <s...@p...fm>

    Czy to pewne? Nie chce miec problemow ;/

  • 4. Data: 2005-12-15 09:50:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Urszula Stankiewicz wrote:

    > Czy to pewne? Nie chce miec problemow ;/

    Tak. Pewne

  • 5. Data: 2005-12-15 09:52:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Urszula Stankiewicz wrote:

    > Moja firma rusza od 15 grudnia, czyli juz dziala od paru minut.

    Tak na marginesie. Jesteś VAT-owcem? Masz kasę fiskalną? Przy tym
    terminie rozpoczęcia uważaj na limity bo łatwo przekroczyć.

  • 6. Data: 2005-12-15 10:01:48
    Od: "Urszula Stankiewicz" <s...@p...fm>

    Nie jestem na platnikiem VAT, nie mam kasy fiskalnej.
    Czy z planowanym przychodem na grudzien w wysokosci okolo 15 000zl moge spac
    spokojnie?
    Czy limit 10 000 euro jest przeliczany na miesiace czy po prostu liczony
    jest na caly rok prowadzenia, czyli u mnie okolo 2 tygodni w roku 2005 ;)

  • 7. Data: 2005-12-15 11:33:39
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Urszula Stankiewicz napisał(a):
> [...]
    > jest na caly rok prowadzenia, czyli u mnie okolo 2 tygodni w roku 2005 ;)

    jest liczony proporcjonalnie, więc u Ciebie będzie tak, jakbyś uzyskała
    roczny przychód w wysokości 360.000 zł

    --
    Krisso

  • 8. Data: 2005-12-15 11:49:35
    Od: "Urszula Stankiewicz" <s...@p...fm>

    Czyli VAT ;( Trzeba bedzie cos wykombinowac zeby nie zarobic,
    Dzieki za informacje.

  • 9. Data: 2005-12-15 11:58:03
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Urszula Stankiewicz napisał(a):
    > Czyli VAT ;( Trzeba bedzie cos wykombinowac zeby nie zarobic,
    > Dzieki za informacje.

    wystaw fakturę 1. stycznia :)

    --
    Krisso

  • 10. Data: 2005-12-15 12:18:40
    Od: "Urszula Stankiewicz" <s...@p...fm>

    dokladnie tak zrobie :) jesli bedzie to mozliwe :)