  • 11. Data: 2005-12-15 15:35:13
    Temat: Re: Zaliczka na podatek w grudniu dla nowych
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Krisso napisał(a):

    > wystaw fakturę 1. stycznia :)

    NIe !!!!!

    SPRZEDAJ po 1 stycznia..

    Sprzedaz przed a wystawienie po NIC CI NIE DA..

    Bogusław

  • 12. Data: 2005-12-15 19:48:09
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    boguslaw <b...@a...edu.pl> wrote:

    > NIe !!!!!
    >
    > SPRZEDAJ po 1 stycznia..
    >
    > Sprzedaz przed a wystawienie po NIC CI NIE DA..

    No, jeśli jedynym dokumentem dokumentującym sprzedaż będzie faktura, to
    na to samo wyjdzie :)

    W każdym razie wszystkie papiery - czy to dowód wysyłki czy potwierdzenie
    wykonania usługi powinny mieć datę styczniową.

    P.

  • 13. Data: 2005-12-15 23:02:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Dec 2005, Urszula Stankiewicz wrote:

    > Czyli VAT ;(

    ...albo co gorsza kasa fiskalna (niekoniecznie z VATem !) :>
    I żeby było śmieszniej - zasady są *różne*.
    Dobrze jest w 1. dniu DG zaraz sprzedać coś za 5 zł, żeby "okres
    sprzedaży" zaczął się liczyć do limitu... (nie, ja NIE żartuję,
    bo jest cały stos niejasnych zapisów i niejednoznacznych interpretacji).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-12-15 23:12:33
    Temat: Re: Zaliczka na podatek w grudniu dla nowych [ot]
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > bo jest cały stos niejasnych zapisów i niejednoznacznych interpretacji).

    Z kazdym Twoim postem, jak go czytam, doluje sie coraz bardziej...

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 15. Data: 2005-12-16 10:02:46
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...albo co gorsza kasa fiskalna (niekoniecznie z VATem !) :>
    > [...]

    Zwolnienie z kasy fiskalnej, jak na razie, kończy się 30. marca 2006 i
    nie zanosi się na utrzymanie korzystnej sytuacji :(
    Jak tak dalej pójdzie to nawet dyrektor finansowy na kontrakcie będzie
    miał kasę...
    Zaczynam powoli szukać innego kraju na prowadzenie działalności ;)

    --
    Krisso

  • 16. Data: 2005-12-16 21:18:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Dec 2005, mariposa doux wrote:

    > Z kazdym Twoim postem, jak go czytam, doluje sie coraz bardziej...

    Hm... no dyskusję o "okresie sprzedaży" widziałeś ?
    To nie ja tak zapisałem :( !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-12-16 22:28:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... no dyskusję o "okresie sprzedaży" widziałeś ?

    Obawam sie ze nie (uwaga zmiana nicka i emailu - to dalej ja ;) )

  • 18. Data: 2005-12-16 22:57:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Dec 2005, Hikikomori San wrote:

    > Obawam sie ze nie

    ...no to znowu cię zdołuje jak poczytasz :]

    Jest pułapka do liczenia limitu - jeden z przepisów odnosi się
    do "okresu sprzedaży". Zauważ - *nie* do "czynności opodatkowanych".
    Nawet w optymistycznej (i jak widzę powszechnie uznawanej
    przez USy) wersji, jak podatnik zacznie DG 1 września ale
    pierwszą sprzedaż będzie miał 30 grudnia (bo tak fatalnie sobie
    umowy zaplanował) na kwotę 700 zł - to... przekroczy wszystkie
    limity !
    Bo ten "okres" liczony od pierwszej sprzedaży do końca roku to
    dwa dni a liczy się "proporcjonalnie" do kwoty limitu...
    Dlatego w dniu rejestracji do VAT trzeba coś sprzedać i to
    najlepiej żeby min. 1 zł VAT był :> (bo w deklaracji się "obcina"
    i nie wiadomo czy liczy się "sprzedaż w ogóle" czy "sprzedaż
    widoczna w deklaracji").

    > (uwaga zmiana nicka i emailu - to dalej ja ;) )

    Ha, musi albo ktoś cię do KFa wsadził albo zmieniłeś kategorię
    użytkowników kompów - w podziale "tych co robią backupy i tych
    co BĘDĄ robić" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, trochę zaległych backupów :>)

  • 19. Data: 2005-12-16 23:10:15
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jest pułapka do liczenia limitu - jeden z przepisów odnosi się
    > i nie wiadomo czy liczy się "sprzedaż w ogóle" czy "sprzedaż
    > widoczna w deklaracji").

    Ech. dobrze wiedziec. Jakby ktos otwieral to bede ostrzegal ;)

    > Ha, musi albo ktoś cię do KFa wsadził albo zmieniłeś kategorię
    > użytkowników kompów - w podziale "tych co robią backupy i tych
    > co BĘDĄ robić" ;)

    pierwsze mnie nie rusza,
    drugie mnie sie nei przydarza ;) (mam nawet maile gdzies sprzed
    dziesieciu i wiecej lat - przenoszone z kompa na komp, wraz z programem
    ;)

    po prostu - znudzilem sie sam soba i potrzebowalem odmiany ;)

    po za tym obecny nick bardziej oddaje moje ja ;)

    Pozdr
    uwaga zmiana nika i imajli - ale to dalej to dalej ja ;) tak tak!!!!