  • Data: 2008-01-12 22:13:47
    Temat: Polecenie wyjazdu służbowego właściciela
    Od: Grys <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Prześledziłem wątki na grupie odnośnie wliczaniu w sobie w koszty diet
    za wyjazdy służbowe właściciela (KPiR, VAT, zasady ogólne) i wiem, że
    można :). Teraz tylko nasuwają mi się dwa pytania:
    1. Cały poprzedni (2007) rok nie wrzucałem w koszty takich wyjazdów. I
    tu rodzi się pytanie... czy mogę w chcwili obecnej wpisać do KPiR
    wszystkie moje wyjazdy (terminy wszystkie będą potwierdzone fakturami
    VAT za noclegi lub też fakturami za paliwo w innych miastach ( często
    zdarza mi się jechać do klienta jakieś 200-300 km w jedną stronę i
    wracać tego samego dnia - wyjazd 6 rano powrót 23) na jeden dzień i
    podróż na pewno trwa więcej niż 12h więc przysługuje pełna dieta.
    Jakim dowodem/dowodami to najlepiej zrobić.
    2. Pytanie wiąże się z pytaniem pierwszym a mianowicie w jaki sposób
    zaksięgować taki wyjazd - Dowodem wewnętrznym, poleceniem wyjazdu
    służbowego?. Księgować wszystkie wydatki jednym dokumentem w KPiR
    (faktury za paliwo, noclegi) i jak w Rejestrze VAT (przejazdy
    autostradą, bilety kolejowe). Co taki dowód powinien zawierać? Czy
    wystarczą następujące dane:
    - Imię Nazwisko
    - Cel wyjazdu
    - Data wyjazdu
    - Data powrotu
    - Wartość diet
    - Wartość wydatków na noclegi
    - Wartość wydatków na paliwo

    Może ktoś ma gotowy formularz i mógłby podesłać na maila;)

    Pozdrowienia
    Grys